Gå til innhold

Noen bra RGP's til DS?


nacho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg litt usikker på når DS lite treffer butikkene, men pr. dags dato er det ingen spessielt GODE rpg's ute. Men om du venter litt (opp mot jul) kommer det en god del GODE rpg's. Kan nevne spill som: Children of Mana, Magical Vacation o.l. OG SELFØLGELIG: The Legend of Zelda: Phantom Hourglass som absolutt bør kjøpes. (Merk sistnevnte kommer nok ut senest av de nevnte spilla.) Men det finnes andre spill ut pr. dags dato som kan gi like mye spilleglede som ett rpg spill :p

Lenke til kommentar

Another Code: Two Memories er nå egentlig ikke ett rollespill, per say. Den er mer i retning av den gode, gammeldagse point 'n click-sjangeren som etter sigende skal være en døende sjanger på PC'en. Du setter stylusen der du vil at jenta i spillet skal løpe frem til, du dobbeltapper på gjenstander, møbler og diverse annet for å undersøke hva de inneholder og det følger med en meget god og knallsolid historie i spillet og slutten antyder en oppfølger. Man er også nødt til å tenke litt utenfor boksen i og med at enkelte puzzles løser ved å bruke mic'en, refleksen fra den ovenstående skjermen og lukke den sammen. En veldig fiffig måte å bruke NDS'en. Atmosfæren er også upåklagelig. Musikken er også passende, nærmest genial. Det eneste minuset må være den meget korte spilletida. Jeg som nærmest bruker over dobbelt så lang tid å gjennomføre spill (når jeg en meget sjelden gang klarer det) enn den gjennomsnittlige forum-bruker, brukte bare noe sånt som 10 timer. Men, vel verdt og selvom det er ett år siden jeg har spilt den, så tenker jeg enda på den med varme. Må også legge til at jeg spilte gjennomførte den hele tre ganger. Så spennende, interessant og godt gjennomført var spillet.

 

Det fins også ett mindre bra rollespill med navnet Lunar Genesis, men den krever så mye av spilleren at man blir fort demotivert til å forsette spillet. Etter det jeg har hørt må man ikke gå over lvl 7 før den første bossen, siden bossene også blir sterkere jo mer level man har. Egentlig ganske smart, da man er nødt til å bruke litt ekstra tid på å få gjenstander fra fiendene man støter borti. Spillet krever nemlig at du enten velger å få gjenstander (små fillesaker som gir veldig dårlig pris) eller plukke opp exp med R-knappen. Folk klager over at man ikke kan løpe i spillet, for da mister man HP. Men, akkurat det bryr ikke meg. Syns nemlig det går nokså fort allikevel å traske seg gjennom de forskjellige områdene. Når det gjelder kampsystemet så kan man ikke velge hvem man vil angripe og det er også veldig tilfeldig hvem karakterene angriper. Akkurat det syns jeg ikke er så ille, siden jeg allikevel alltid velger auto på rollespill (Breath of Fire-spillene, Phantasy Star II fra Phantasy Star Collection på GBA). Man kan også bruke mic'cen, men da bare til å få karakterene til å rømme. Vet ikke hvordan det er i praksis, siden jeg hater å rømme fra kamper og sånt. Det kan virke som utviklerne vil at man skal bruke 10-20 timers med hardt blodslit. Kan tenke meg det treffer midt i hjertet for folk som elsker Harvest Moon. Men, syns Lunar Genesis viser veldig mye potensiale. Er du i stand til å se bort fra minusene og har veldig god råd, så ser jeg ingen grunn til å ikke anbefale deg det spillet. Jeg har den i samlingen min. Er jo tross alt det første rollespillet til NDS, selvom det har veldig mye feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...