Gå til innhold

Geforce 4 TI4600 eller Ati Radeon 9700 Pro

soinnes

Anbefalte innlegg

Vurdere sterkt å kjøp ett nytt skjermkort for tiden og har blitt skikkelig giret i det siste. Har fulgt med på en del tester og det viser jo seg at Radeon 9700 Pro er bedre enn TI 4600. Men bør jeg kjøpe 9700 Pro? Eller holder Geforce 4 TI4600 en god stund til?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI er helt klart et mye bedre kort hvis du ser på tester, men G-force er jo ikke noe dårlig kort av den grunn, kortet vil nok holde mål en god stunde ennå, men hvis det var mitt valg hadde vært kun et valg, nemlig ATI sitt radeon 9700pro.

Har selv bestilt dette kortet og venter det lørdag*gleder meg*

Lykke til med valget.

Mvh Andreas Barhaugen

Lenke til kommentar

Se bare i testen hw.no har lagt ut der konkurerer

disse kortene, ati kommer klart først i nesten alle testene. Men prisene er litt drøye på skjermkortet

g.force kortet er litt billigere Asus ti4600 på komlett, men det skal visst være et 4500 ifølge testene.

Mvh,

Stian a.k.a Sargent Fire

Lenke til kommentar

Spar deg pengene fra et Radeon 9700 og kjøp et Point Of View 128 mb "XP" edition .. det er bra å overklokke, og gir utrolig bra ytelse for den prisen !! 1800 kr , mens radeon 9700 koster iaffal 3300 + , nesten dobbel pris .. og det er jo bare 10-20% bedre ytelse, kommer litt ann på spill og teknikker, men uansett, radeon 9700 har heller ikke så veldig perfekte drivere enda just (ati.. trenger vi si mer ) ..

så var jeg deg ville jeg gått for et PoV 128 XP , og klokka det til ti 4600 speeds.. jeg kjører selv mitt på 300/650 , (ti4600 speeds) med default kjølinga, går utmerka :smile: Men ska ha på litt bere kjøling snart da.

Sjekk 3dmark score her :

http://home.no.net/headbonk/Bilder/ELITE_3dmark.jpg

:smile: 1800 kr .. kjøp heller en større hd eller no anna nytti for de 1500 kr mer du måtte gitt for radeon :smile:

Lenke til kommentar

HAr du råd, og bryr deg om kvaliteten og høy framerate så er Radeon 9700 noe for deg! Skjønner ikke hva fok prater om, feil med driverene til ATI?? Kjører strøkent her i alle spill!

Men skal du ha masse fps til en billig penge, så er Geforce4 eller Radeon 8500 mer en nok!

PS. les på litt på Nvidia forum så vil du se at både Nvidia og ATI har hatt like mye problemer med drivere! Men unntak av noen uheldige episoder hos det forrig driver teamet til ATI.. men de er borte nå, noe som kommer tydelig frem av de nye driverene det siste året!

Lenke til kommentar

Man får jo ikke full utnyttelse av ATI Radeon 9700 Pro uten et hovekort som støtter AGP 8x. Og DirectX 9 har ikke kommet enda. Jeg ville kjøpt GeForce 4 Ti4200 XP fra Point Of View og overklokke det til en Ti4600.

Får da mer ytelse for penga. Men på den andre siden er jo ATI kortet mer fremtidsrettet og holder lengre. Har du råd kan du kjøpe det, men er du en fattig "student" som jeg er :razz: ville jeg kjøpt GeForce.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...