Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Levetid på Xenon lyspære?

adis

Anbefalte innlegg

Bilen opplyste meg i dag tidleg at lyspæra på høgre sida var gåen. Etter eitt år og 3 mnd så tok xenon pæra kvelden?

Blir dette dekket av nybilsgarantien eller kan eg ikkje forvente lenger levetid på xenon?

Var under intrykket av xenon klarte seg mykje lenger enn halogen pærer...

Nokon som har erfaringer eller linker til forventa levetid til sleke pære?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Artig å se at man kan regne inn snitthastigheter på levetiden til ei lyspære...

6379483[/snapback]

Sikkert veldig pålitelig :tease:

Jeg har hørt om en maks forventet levetid på 2000 timer på xenon, men det tror jeg er vel optimistisk fra Philips eller noen andre sin side :hm:

Lenke til kommentar
Et annet spørsmål, hvis man har vært i en kollisjon og lyktene har vært ødelagt. Skal pærene skiftes da, å ikke bare flyttet over ?

6379733[/snapback]

Ved å sette i nye pærer tjener ikke verkstedet dobbelt... (forsikringssak)

6379795[/snapback]

Sant nok, men spørsmålet var om de ikke skal skiftes ?

Lenke til kommentar

Fekk skiftet lyspæra i dag, verkstedet brukte i overkant av tre timer på arbeidet i tillegg at det hadde kosta meg 2700 blanke kroner vist det ikkje hadde gått på garantien. Kan dette stemme, nesten tre tusen kroner for å skifte ei lyspæra??

Lenke til kommentar
Fekk skiftet lyspæra i dag, verkstedet brukte i overkant av tre timer på arbeidet i tillegg at det hadde kosta meg 2700 blanke kroner vist det ikkje hadde gått på garantien. Kan dette stemme, nesten tre tusen kroner for å skifte ei lyspæra??

6395956[/snapback]

Kan nok stemme det ja. Mamma byttet Xenon pærene på begge sider på sin 2001 Volvo V40 på Volvo verkstedet, 5900,- kom regningen på! Ikke akkurat billig å bytte lyspærer nei!

Lenke til kommentar
Biltema tar ca 750,- ,mekonomen tar ca 2500,- og Bmw tar ca 1300,- for lyspæra.

Å bytte var like lett som ei gammel H4 pære, 10min tror jeg brukte på dette.

6395997[/snapback]

I følge verkstedet så måtte de av med heile fronten og diverse deler i motoren for å i det heiletatt komme til lysholdaren. Skremmande at det er lagt opp til at du må på verksted for å få gjort dette.

Lenke til kommentar
Kan nok stemme det ja. Mamma byttet Xenon pærene på begge sider på sin 2001 Volvo V40 på Volvo verkstedet, 5900,- kom regningen på! Ikke akkurat billig å bytte lyspærer nei!

6396137[/snapback]

Håhå, for den prisen får man masse annet stash :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...