Onyx Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei! Pappa syntes at vi skulle skaffe oss bredbåndstelefoni med Telio. Koblet opp Linksys Sipura etter mitt modem fra Tele2 som er en SpeedTouch 516i. Fint og ryddig ble det satt opp. Uansett. Tele2 bruker DHCP, så å åpne porter blir vanskelig, for meg en helt umulig jobb. Til spørsmålet: Kan Sipura'en min senke farten på min Internett-forbindelse? Jeg sjekket på speedometeret til HW.no og ingen tegn til senkelse. Jeg pleier å bruke torrenter noen ganger og får på en god torrent over 100k/sec. Jeg prøvde nå, og fikk stusselige 20k/sec. Dette skjedde etter at jeg satte opp Sipura'en. Jeg vet ikke hva jeg skal skylde på: At torrenten jeg skaffet var dårlig (hadde dog mange seeds, kanskje de ikke var oppkoblet alle sammen) eller at Sipura'en kan ha noe med det å gjøre. Noen som har Sipura og kunde av Telio? Håper på svar. Hlsen mag. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hastigheten din blir nok ikke senket på grunn av adapteren fra Telio, så sant du ikke har satt opp noe QOS eller båndbredde styring i roueren. Du sier du får full hastighet på speedometer, så da burde du stole på det. Prøv eventuelt å last ned noe fra en server du vet er rask, f.eks ftp.uio.no. Edit: Gleme å nevne at når telefonen er i bruk så kan hastigheten gå litt ned siden den bruker litt av kapasiteten. Endret 13. juni 2006 av TheBoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå