Th0mas84 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg planlegger å ta forkurs ingeniør på UIS....noen som vet hvor mye man får i lån/stipend? Jeg har generell studiekompetanse fra før, så jeg må bare ta matten og fysikken.... Lenke til kommentar
teks Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Du kan få studielån på 80 000, hvor den månedlige utbetalingen blir 6 000 ettersom du får litt mer i starten av hvert semester. Stipenddelen er jeg litt dårlig på, men om du består eksamenene og har vært borteboer, får du vel dekket en viss andel av studielånet. 35% eller noe sånt. edit: Jeg sjekket på lanekassen.no, hvor det opplyses at 40% av lånet blir omgjort til stipend dersom eksamenene er bestått. Dette gjelder altså for borteboere. Men hos lanekassen oppgis det andre beløper enn de som gjaldt da jeg tok studielån for to år siden, så du bør nok ta utgangspunkt i disse. I følge lanekassen er dette 8 140 per måned. Les mer her. Endret 14. juni 2006 av teks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå