Yankes Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Har over hodet ingen som helst peiling på hvor jeg skal poste dette innlegget her, men jeg poster det her så får moderatorene flytte det dit det hører hjemme! Det jeg lurer på er rett og slett hvordan jeg får til at siden min har et eget bilde til venstre for adressen i adresselinja! (Firefox) - Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Atch Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Denne tråden forteller deg alt du trenger å vite. Ellers er det endel informasjon på Wikipedia her. Du laster altså opp et bilde med filendelse .ico til serveren, og skriver inn følgende i <head>: <link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" /> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" /> Dette ikonet kalles et "Favicon". Om du googler finner du også mer informasjon. Lykke til! EDIT: Navnet på fila skal vel også være "favicon.ico" (endret dette i koden). Endret 13. juni 2006 av Atch Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Det er lurt å kalle fila. Favicon.ico og legge den i root mappen på serveren din. Noen nettlesere spør automatisk serveren om http://dittdomene.no/favicon.ico filen finnes uansett om det står i header seksjonen i html filen eller ikke. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Hvilket program skal jeg bruke for å behandle/lage .ico filer? Adobe Photoshop 7.0 støtter det ikke! Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Google er din venn: http://www.google.com/search?hl=en&q=ico+c...G=Google+Search Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Bruk paint for å gjøre om bildet. Bare skriv "favicon.ico" i lagrings feltet Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Bruk paint for å gjøre om bildet. Bare skriv "favicon.ico" i lagrings feltet 6308659[/snapback] Nei, for da får du ikke alpha-layer. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Bruk paint for å gjøre om bildet. Bare skriv "favicon.ico" i lagrings feltet 6308659[/snapback] Nei, for da får du ikke alpha-layer. 6317917[/snapback] alpha-layer? Er det noe viktig? Er ny om dette med bilder i adrsse linja. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 alpha-layer?Er det noe viktig? 6320227[/snapback] Bedre det en hvit bakgrunn. PS: Alpha layer er hvor mye gjennomsiktighet det skal være på forskjellige deler av bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå