o_icecold_o Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hei. Jeg kjører SMC 2804 WBR v.2 sammen med Online ADSL fra Telenor. 3 pc'er er koblet til denne ruteren, 1 med kabel, 2 via trådløst. Men av og til skjer det at alle 3 blir disconnected samtidig. Varigheten varierer fra 1 minutt til ca. 5. Etter det kommer internett tilbake igjen og det alt fungerer normalt. Dette skal vel vanligvis ikke skje? En annen ting er at den sender ut så forskjellige signaler. Den bytter fra 1 mbps til 36-48 mbps på noen få sekunder. Aner ikke hva dette skyldes. Har prøvd å sette transmitrate til 54 mbps men da får ikke de 2 trådløse internett. Nå står transmitraten på Auto. har prøvd å bytte channel flere ganger, men det hjalp ikke. Pc 1=SMC2802W 2.4 GHz 54 Mbps, pc 2=Phillips usb adapter. Var inne på SMCs hjemmesider og søkte og letet etter ruteren, men fant ikke SMC2804Wbr. Dette var på listen over alle produktene. Fant heller ingen firmware update... Håper på svar fra dere. Endret 16. juni 2006 av o_icecold_o Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) hei... jeg har samma routeren... min "kuttet" etter kort tid den også, og da hadde jeg slått på DHCP server i den, og det har jeg på en annen router, så du må ikke ha to DHCP servere. angående siden, så har jeg funnet produktet mange ganger der.. jeg måtte faktisk nedgradere firwaren fordi den nye ikke funket med Windows mobile 5 edit: HER velger du Wireless SMC2804WBR V.2 EU 751.7441 vegler ALL på de nederste og trykk på den blå pila Endret 13. juni 2006 av jalejale Lenke til kommentar
o_icecold_o Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Hva mener du med og da hadde jeg slått på DHCP server i den, og det har jeg på en annen router, så du må ikke ha to DHCP servere? Fant ruteren min på SMCs sider nå. Men der var det flere muligheter, som Firmware, Datasheet og CE Certificate. Hva er de to sistnevnte? Takker for svar så raskt. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 dette svaret var ikke særlig raskt. men datasheet er bare en PDF fil (adobe acrobat fil) der det står alt av detaljert info om routeren, sendestyrke, kontaktstandarder, effektforbruk osv. CE certificate er vel et sertifikat, ikke noe du trenger.. Firmware er det du er ute etter. Det jeg mente var at jeg har to routere, fordi jeg har SDSL, og det støtter ikke denne SMC routeren. En av routerene MÅ gi maskinene i nettverket en IP-adresse hver (DHCP-server). Men hvis begge er satt til å sende ut IP-adresser tar det ikke lange tiden før nettet faller ut... jeg sier ikke at dette er hva som skjer hos deg, for alt jeg vet har du bare denne ene routeren, men en DHCP server kan også være noe annet enn en router. Finn network connections, der ser du wireless network connection, høyreklikk på denne og properties. dobbeltklik på internet protocol (TCP/IP) og påse at obtain an IP adress automatically er valgt. hvis ikke, velg denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå