Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Om å ikke få karakter i det hele tatt.


Anbefalte innlegg

tror egentlig at du er den eleven som gjør mye dritt i klassen, så lærern liker deg ikke!

6317216[/snapback]

Faktisk ikke, skjønner godt at du tror det. Er faktisk av de mer stille. Snakker akkuratt passe mye og ofte (i følge min Tysk lærer). Det er KUN norsk faget jeg har dette problemet med, læreren en en typisk bitch. Første skoledag vi hadde henne brukte hun 10 minutter på å skjelle ut en elev som hadde caps på i timen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Ville bare minne deg på at du nemlig måtte ha gitt meg varsling før du kan gi meg "ikke vurdert". For nærmere informasjon, les Opplæringsloven Paragraf 4 avsnitt 17.

 

Mvh

Knut

Den paragrafen kan jeg, samtidig lærte jeg noe om deg. Siden vi samtidig har i vårt skolereglement at dersom det er avsatt tid på skolen til å utføre skolearbeid, og arbeid ikke blir levert, kan vi sette 0 (null), så det blir den karakteren du får i andre termin i norsk. Skolens reglement er du gjort kjent med vet jeg, og god til å forstå slike tekster virker det som du også er.

 

Hmm, forslag? Jeg har da faen meg rett på å få noe varsel?

Lenke til kommentar

Dette er utrolig lattelig... Jeg hadde ringt til UDIR (Utdanningsdirektoratet - 23 30 12 00) og hørt hva dem mener om saken.

Det lærern gjør her er kunn for f*enskap etter min mening, trudde ikke de hadde så mye makt!

Men ring UDIR også snakk med foreldrene dine, det er det beste.. Vis foreldre ringer eller snakker med lærern så blir saken noe helt annet..

Lærerne bryr seg ikke om elever, men vis foreldre blir satt på saken får dem kaldte føtter :p TRO MEG!!

 

Eller kanskje foreldrene dine skal ringe rektor, altså ta det opp uten at læren vet noe om dette! Er vell den beste løsningen!

 

Men uansett ring til UDIR også få det skriftlig! (ikke send mail, følese at de ikke tar det fult så seriøst da, tror jeg da)

 

Men uansett du skal på grunnlag!! enkelt å greit!

Lenke til kommentar

Som jeg sa i min første post, så har er denne læreren synonymt med trøbbel. Jeg skal ta å ringe UDIR i morgen, takker for det tipset.

 

Slik jeg har forstått det, kan jeg jo også klage på en eventuell karakter når den er endelig, og da er det noen andre som tar seg av det?

Lenke til kommentar
Som jeg sa i min første post, så har er denne læreren synonymt med trøbbel. Jeg skal ta å ringe UDIR i morgen, takker for det tipset.

 

Slik jeg har forstått det, kan jeg jo også klage på en eventuell karakter når den er endelig, og da er det noen andre som tar seg av det?

6322688[/snapback]

Ring så får du svar på alt du måtte lure på!

 

Vis du skal klage på karakteren så er der LÆREN som skal gå gjennom alt igjen!

Men nå må henne også ha "bevis" altså legge frem en slags plan hva du har gjort og ikke gjort! Etter det jeg har fått av info hos min faglærer..

Blir litt rart vis f.eks rektor skal se gjennom alt, han vet jo ikke hva du har hatt av norsk prøver ect ;)

 

Men du er inne på noe der, med at det er kunn slutt karakteren som man kan klage på!

Men uansett så skal det gå ann å klage på terminen også, eller så er hele opplegget håpløst (skal ikke se bortifra at det kan være det;))

Lenke til kommentar

Klag, helst skriftlig (ser bestandig mer skummelt ut med ett brev av en eller annen merkelig grunn) Brodern hadde samme "problemet" læreren var en apekatt som plutselig bestemte seg at han ikke skulle få karakter pga fravær. (uten å gi skriftlig advarsel først) gjett hva, læreren har faktisk ikke lov til å ikke gi deg karakter uten å først ha gitt deg skriftlig advarsel om at du stod i fare for dette. Send brev til skolen, få gjerne folka dine til å hjelpe deg om mulig. Det er dritt at lærere skal ødelegge utdannelsen til noen pga de ikke kan reglene selv (evt. ikke liker trynet på noen)

Lenke til kommentar
Den paragrafen kan jeg, samtidig lærte jeg noe om deg. (...), og god til å forstå slike tekster virker det som du også er.

6319502[/snapback]

Hehe, dette er jo komisk. Det virker nesten som at læreren ønsker å ta dette til et personlig plan, og hun går tydeligvis ikke av veien for å bruke saftige sarkasmer. Men stå på!

Lenke til kommentar
Den paragrafen kan jeg, samtidig lærte jeg noe om deg. (...), og god til å forstå slike tekster virker det som du også er.

6319502[/snapback]

Hehe, dette er jo komisk. Det virker nesten som at læreren ønsker å ta dette til et personlig plan, og hun går tydeligvis ikke av veien for å bruke saftige sarkasmer. Men stå på!

6328353[/snapback]

Ja, virker litt merkelig, men så brukte jeg jo den tonen selv da. La merke til noe veldig merkelig, hun skrev i den siste meldingen Norsk og ikke Nynorsk...? Skulle nesten tro at hun stryker meg KUN for å stryke meg og ikke for å faktisk ha noe grunnlag for det.

Lenke til kommentar
Klag, helst skriftlig (ser bestandig mer skummelt ut med ett brev av en eller annen merkelig grunn) Brodern hadde samme "problemet" læreren var en apekatt som plutselig bestemte seg at han ikke skulle få karakter pga fravær. (uten å gi skriftlig advarsel først) gjett hva, læreren har faktisk ikke lov til å ikke gi deg karakter uten å først ha gitt deg skriftlig advarsel om at du stod i fare for dette. Send brev til skolen, få gjerne folka dine til å hjelpe deg om mulig. Det er dritt at lærere skal ødelegge utdannelsen til noen pga de ikke kan reglene selv (evt. ikke liker trynet på noen)

6323403[/snapback]

 

Dette stemmer. Ikke nok med det, det er faktisk ikke lov å la være å gi karakter grunnet "høyt fravær". Lærerene skal se ene og alene på hvorvidt de mener de har vurderingsgrunnlag, og dersom du har levert det meste, og kan argumentere for at læreren har grunnlag for å gi deg en vurdering, står du utrolig sterkt dersom du leverer en skriftlig klage. Har selv fått karakterer i fag med 30-50% fravær, grunnet at fraværet ikke er lagt til prøver og lignende.

 

Det bringer meg til mitt andre poeng. Det virker som om mange lærere lar være å gi karakter, uten å egentlig ha loven på sin side, i håp om at eleven ikke skal ta seg bryet med å klage. De gir seg dog veldig lett såfort rektor får en skriftlig klage på pulten sin. Det er ivertfall min egen erfaring. Forige gang jeg klaget tok det tre timer fra klagen var levert, til læreren hadde en liten konferanse med meg, der hun hadde snudd 180 grader, og mitt manglende vurderingsgrunnlag plutselig var komt tilrette.

 

Så vil anbefale deg å levere en eller annen form for skriftlig klage, det har ivertfall hjulpet meg enormt :)

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
Den paragrafen kan jeg, samtidig lærte jeg noe om deg. Siden vi samtidig har i vårt skolereglement at dersom det er avsatt tid på skolen til å utføre skolearbeid, og arbeid ikke blir levert, kan vi sette 0 (null), så det blir den karakteren du får i andre termin i norsk. Skolens reglement er du gjort kjent med vet jeg, og god til å forstå slike tekster virker det som du også er.

 

Hmm, forslag? Jeg har da faen meg rett på å få noe varsel?

6319502[/snapback]

 

Nå burde vel ikke skolereglementet gå forann den aktuelle lovteksten... så det læreren kommer med er bare BS slik jeg ser det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...