Gå til innhold

Trenings-opsett for større overkropp

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjøpt meg vekter. En kan ta av og på vekter selv, men maks er 7,5 på hver enhet, altså 15kg tilsammen. Så jeg lurte på om det var noen som kunne sette opp et trenings-oppsett for meg? Hovedsaklig skal jeg ha større brystkasse, men hadde vert litt kjekt med litt biceps og magemuskler :thumbup: Jeg har ikke tilgang til noe treningssenter nå, så det må være vanlige øvelser som armhevinger, sit-ups, flyes o.l. Jeg er 15 år.

Takk! :)

Endret av Sonic^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Armhevninger, benkpress og ligge på ryggen (eksempelvis på benk) med en manual i hver arm og flakse som en fugl!

Har ikke gjort det siste så mye selv, men de to første har gjort underverker for meg!

6300551[/snapback]

da har du gått glipp av svært mye utbytte, flyes i flat og skråbenk er kanskje de beste øvelsene for bygging av bryst og støttemusklatur

EDIT: flyes

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

http://php.iform.no/pub/art.php?id=282

Der har du flere øvelser for bryst med forklaring.

Edit : PS! Det er ingen "hurtig" måte å få store muskler på. Det tar tid. LANG tid. Men, hvis du bruker vinteren, så skal du greie å få ett bra resultat til neste sommer.. ;)

Bare husk på at du trener "riktig" det er forskjell på å bygge musker og å trene for å bli sterk. Det beste er nok at du prøver deg frem.

Skal stå flere gode artikler om dette på iform.no Husk å variere og å ha nok restitusjonstid i begynnelsen. Er ikke vits i å begynne treningen med å bygge seg ned, fordi kroppen ikke er vant til treningsmengden. :thumbup:

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt meg vekter. En kan ta av og på vekter selv, men maks er 7,5 på hver enhet, altså 15kg tilsammen. Så jeg lurte på om det var noen som kunne sette opp et trenings-oppsett for meg? Hovedsaklig skal jeg ha større brystkasse, men hadde vert litt kjekt med litt biceps og :thumbup: Jeg har ikke tilgang til noe treningssenter nå, så det må være vanlige øvelser som armhevinger, flyes o.l. Jeg er 15 år.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt meg vekter. En kan ta av og på vekter selv, men maks er 7,5 på hver enhet, altså 15kg tilsammen. Så jeg lurte på om det var noen som kunne sette opp et trenings-oppsett for meg? Hovedsaklig skal jeg ha større brystkasse, men hadde vert litt kjekt med litt biceps og :thumbup: Jeg har ikke tilgang til noe treningssenter nå, så det må være vanlige øvelser som armhevinger, flyes o.l. Jeg er 15 år.

Takk!  :)

6319166[/snapback]

du må nokk ha adgang til tyngre manualer enn det dær skal du kunne bygge noe serlig.

for å bygge må man gradvis øke vekten utover det man klarer. med 7.5kg på hver arm blir dette alt for lite.......

dog kan du legge alt på en av manualene og pumpe opp biceps ganske bra med 15kg på en arm

uansett: armhevinger, flyes i flat og skråbenk er øvelsene du kan gjøre.....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Nå er det ikke sikkert at han er store karen i utgangspunktet da så det kan hende at han må begynne med så lite som 7,5 :)

Men selv bruker jeg 16,5 per arm (eksklusiv stang) og det funker i allefall for meg, vurderer dog å gå opp til 20 men jeg har ikke råd til å innvistere i flere skiver at the moment :p

Edit: 16,5 my ass, hadde en på baderomsvekta her nå og de var visst 18,5... Stemmer ikke merkingen noe serlig tro :hmm:

Edit2: Glemte et komma og et tall...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

P-in-P : Om de stemmer eller ikke er jo ikke viktig, bare du har samme type vekt på alle.. :p så du vet om du øker eller ikke.

Ot : Til flyes, så skal 7,5kg holde en stund hvis du ikke er så veldig sterk. Derimot, hvis du løfter "benk" med hantler (er ikke sikker på hva dette heter), så vil du fort trenge en del mer. (Jeg bruker å løfte med manualer istedenfor stang til tider for å ha forandring.

Jeg ville anbefalt deg å kjøpe flere (tyngre) vekter, for 7,5kg pr. manual blir fort altfor lite når du skal trene biceps. (til triseps skal det holde en stund) Hvis jeg husker det, så kan jeg sende deg ett treningsopplegg som har funket bra for meg når jeg kommer hjem.

MEN, jeg vil anbefale deg å gå innom f.eks iform.no og plukke noen øvelser, teste. og finne ut hva som passer for deg.

Er SVÆRT sjelden ett treningsopplegg passer bra for 2 personer. Det har også en del å si hvis du ikke er vant til å trene, så kan ett treningsoplegg laget for en viderekommen bli for tungt. (siden kroppen ikke er vant til trening, så vil den trenge mer restitusjonstid enn f.eks en som er vant til mellom 5 og 7 treninger i uka)

Når jeg har tid, så trener jeg vekter 3-4 dager i uka (varierer mellom 3 og 4 pga opplegget mitt) har 2-3 Jujutsu treninger (a. 1 time) 2 Judotreninger (a 1.5 time) i tillegg til 1-2 Intervall kondisjonstreninger og minimum 1 restitusjonstrening. (lett jogg e.l for å hente meg inn) +sykling på jobb. (Dette stemmer stort sett når jeg går dagtid, når jeg går skift blir det en del rot og det eneste som jeg omtrent garantert får med meg er vekt-treningen, pga etterm. skift o.l)

Ja, jeg synes det er artig å trene og gleder meg til jeg blir i skikkelig god form igjen.

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt deg å kjøpe flere (tyngre) vekter, for 7,5kg pr. manual blir fort altfor lite når du skal trene biceps

6323273[/snapback]

Vel, jeg vil påstå han raskere vil få problemer med brysttreningen. Som en liten sammenligning så kjører jeg opptil 40kg's hantler på brystet, men sliter veldig med å bruke noe mer enn 22-24kg på biceps.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på var vel egentlig mest hantelcurl (da får du 7,5kg pr. hantel ikke 15kg som de har tilsammen.

Med mindre du har veldig lyst til å stå og lobbe hantelen fra den ene handa til den andre, det hadde ikke jeg orket.)

Foreløpig, så trener f.eks jeg med 12,5kg pr. hantel der. (21kg i 1RM)

Men sant nok, du vil mye fortere trenge tyngre hantler når du skal trene bryst, var bare ikke det som først poppet opp i hodet mitt pga at jeg som regel trener med stang og bare vekselvis trener med hantler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...