oddne Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei, jeg har montert DVD-spiller i bilen (Nextbase) og denne får strøm via sigarett-uttaket. Problemet er at når jeg starter opp bilen (og DVD-spiller går) mister DVD'en strømmen i et lite sekund slik at jeg må restarte denne. Er det noen muligheter for å unngå dette "strømbruddet" ? Oddne Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 koble et annet sted en i sig utaktet:P Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Enten så kommer dette av at du har koblet til i sig uttaket, som MasterOfDisaster sier, eller så er det pga spenningsfallet i det du starter og starteren trekker all strømmen selv. Dette kan du jo teste ved å måle spenninga der du kobler til dvd-spilleren og se hva som skjer når du vrir om tenninga. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det er mest sansynlig fordi du har det "klikket" der tenningen kutter. det er det jeg vil tippe sånn etter egenerfaringer med ladere osv fordi da slutter laderen i under 1 sec;) Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Et alternativ er jo da en kondensator Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) *slettet dobbelpost* Endret 14. juni 2006 av nikk0 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Legge egen ledning fra batteri går jo an da Lenke til kommentar
oddne Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Takk for mange gode svar. Hadde håpet å slippe å strekke ledninger rett til batteriet ;( Har forresten spenningsfall på den innebygde stereoen også, så jeg kommer vel ikke utenom dette hvis jeg ikke ikke tar strøm direkte fra batteriet. O Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 den starteren trekker nok for mye å spenningsfallet blir stort. Det er en grunn til at cd spillere sløkkes ved start av bilen. starteren trekker jo sikkert 200 amp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå