Gå til innhold

TEST: AMD Athlon 64 FX-62 og Intel Pentium EE 965

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjør meg til??  :roll:  Hva er det du snakker om nåda? Eneste jeg prøver å få fram er at der fortsatt er folk som ikke tar fakta for god fisk, folk finner alltid noe å klage på! Først var det frittstående tester som var etterlyst. Og når vi først får dem, ja da klager de på at spillene osv er kjørt på lav oppløsning.

Dersom du ser på Tweaktown sin test av E6600 og X6800:

-En E6600 vil fortsatt slå en FX62 (AM2) I SAMTLIGE tester.

-Med hvor mye den slår den varier, både stort og lite.

Hvilken tester er det markant nedgang i ytelsen på?

Og da må du ta hensyn til at Tweaktown-testen ble utført med Singel 7800GTX, mens på IDF var det X1900 Crossfire Edition!

OK, jeg tok meg faktisk tiden med å se på tweaktown, det faktum at du må til Australia for å finne et argument sier sitt. Hvis du brøy deg om å se på de testene så ser du faktisk at EE955 slår FX-62 i alle gaming bencmarks, så overlater jeg resten til din brilliante hjerne. For mitt vedkommende forholder jeg meg til Anandtech sitt møte med Conroe under Computex som det mest seriøse så langt, sammenlign det med de regisserte.

Smirnoff, når det gjelder kritikken Anandtech har blitt utsatt for kan vel den i noen tilfeller betegnes som berettiget, men jeg tror fortsatt at Johan gjorde så godt han kunne, alle kan glippe innimellom.

EDIT: Kom plutselig på at du antagelig mente Anandtech var pro AMD, lykke til i drømmeland.

Endret av Del
Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å favorisere en CPU, f.eks. gjennom valg av kompilator, hvilke algoritmer osv. Hvorvidt dette gjelder her vet jeg ikke noe om.

6304889[/snapback]

I teorien så skal/burde syntetiske tester være nøytrale på dette området. Ellers så vil egentlig bildet av ytelsen kontra "real life" som sagt bli feil.

Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å favorisere en CPU, f.eks. gjennom valg av kompilator, hvilke algoritmer osv. Hvorvidt dette gjelder her vet jeg ikke noe om.

6304889[/snapback]

I teorien så skal/burde syntetiske tester være nøytrale på dette området. Ellers så vil egentlig bildet av ytelsen kontra "real life" som sagt bli feil.

6309482[/snapback]

Det er jeg enig i, men i praksis er det veldig vanskelig å være nøytral siden forskjellige brukere har forskjellig bruksmønster. Dette gjelder selvfølgelig ikke i samme grad dersom man benker en spesifikk applikasjon, siden man da gjerne bruke binærkoden fra leverandør. Nå er det jo likevel slik at de fleste prosessorer har sine svake og sterke sider, slik at man f.eks. ved en serie spill-demoer kan se at en CPU gjør det bedre på noen mens en annen gjør det bedre på andre, så hvis man er veldig selektiv kan man gi et ganske skjevt bilde av faktisk styrkeforhold mellom CPU'er.

Lenke til kommentar

OK, jeg tok meg faktisk tiden med å se på tweaktown, det faktum at du må til Australia for å finne et argument sier sitt. Hvis du brøy deg om å se på de testene så ser du faktisk at EE955 slår FX-62 i alle gaming bencmarks, så overlater jeg resten til din brilliante hjerne. For mitt vedkommende forholder jeg meg til Anandtech sitt møte med Conroe under Computex som det mest seriøse så langt, sammenlign det med de regisserte.

6308907[/snapback]

:hmm: Hmm, ja når du sier det så var det litt merkelig. Sendte mail til artikkelforfatteren og spurte, men han svarer ikke. Må iallefall være noe feil med benchmarkene i forhold til FX'en og 955'en.

Uansett, en ny uavhengig test av E6600 :)

PS. Der slår ikke 955'en AMD i spill;P

Lenke til kommentar
:hmm:  Hmm, ja når du sier det så var det litt merkelig. Sendte mail til artikkelforfatteren og spurte, men han svarer ikke. Må iallefall være noe feil med benchmarkene i forhold til FX'en og 955'en.

6317900[/snapback]

Men Conroe 2.4 sparker fra i hvertfall :D

Once again, we see the Core 2 post mighty impressive gaings of 17% and 18% over the Athlon FX-60 and between 25%-30% over Intel's Pentium D 955 Extreme Edition CPU.
Lenke til kommentar

6317900[/snapback]

Ser du har tatt deg en tur til midtøsten. Hva blir det neste, Ulan Bator og mongolianhardware.com?

Før du sluker alt rått, kan det være en ide å titte litt på testene. I dette tilfellet ser jeg at FX-60 blir knust av X2-4800 med 51% i Adobe Photoshop, og det var etter ett minutts lesning. Jeg skjønner jo at du så gjerne vil at ting skal være sånn som du ønsker, men litt gangsyn kan være greit. Hva var det du sa om THG igjen?

Lenke til kommentar

6317900[/snapback]

Ser du har tatt deg en tur til midtøsten. Hva blir det neste, Ulan Bator og mongolianhardware.com?

Før du sluker alt rått, kan det være en ide å titte litt på testene. I dette tilfellet ser jeg at FX-60 blir knust av X2-4800 med 51% i Adobe Photoshop, og det var etter ett minutts lesning. Jeg skjønner jo at du så gjerne vil at ting skal være sånn som du ønsker, men litt gangsyn kan være greit. Hva var det du sa om THG igjen?

6320366[/snapback]

Jeg ser det at FX'en er litt ute og kjører på den ene testen, men dersom du ser på resten og drar tråder til andre tester, så ser du at det stemmer.

Og sluke alt rått? Si meg heller, er det noe som tyder på at det IKKE vil være sånn når den blir lansert? Høres heller bare ut som folk vil hype ned ytelsen, helt til den egentlig kommer, og da er det vel ikke mye å si da.

Eller, selvfølgelig så vil jo mange slike AMD'ere finne noe da. Alltid. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

6317900[/snapback]

6320366[/snapback]

Ovenstående innlegg oser av forakt for litt "avsidesliggende" og "ikke-vestlige" steder i verden..

I tilllegg til å være preget av å være skrevet i sterk affekt.

Hva med å skrive slikt "søppel" først... gjerne 10 ganger.. før man trykker "Back".. og skriver ett innlegg basert på argumentasjon..

Som..f.eks. at artikkelen ihvertfall i en graf har en klar feil.. som kanskje kan overføres til resten av artikkelen/testen.

Hva THG har med dette å gjøre kan du med fordel forklare forums/tråd-deltakere.. da jeg ikke kan se noensomhelst relevans.. annet at du åpenbart har ett eller 10 horn i siden til THG.. Basert på lang erfaring/lesing av THG? Eller utifra at "noen" har fortalt deg at THG kun skriver artikler på oppfordring fra Intel's styre..elns?

:hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hold an, jeg er glad i både Midtøsten og Mongolia, men det er ikke de nettstedene vi vanligvis besøker (ganske smålig av deg å prøve den TL1000S). Når det gjelder den fra Australia, så er det ganske utrolig at el-salvad ikke drar de naturlige konklusjoner, ser lite poeng i å vente på svar fra artikkelforfatter.

Mine utsagn om THG er av egen erfaring, trodde det var rimelig enkelt å forstå utfra det jeg skrev, men lite forundrer meg på dette punktet nå.

Siden dere begge åpenbart har akutt behov for hjelp, skal jeg prøve å bidra, sjekk denne:

http://www.digit-life.com/articles2/cpu/in...e-2-13-ghz.html

Lenke til kommentar
Hold an, jeg er glad i både Midtøsten og Mongolia, men det er ikke de nettstedene vi vanligvis besøker (ganske smålig av deg å prøve den TL1000S). Når det gjelder den fra Australia, så er det ganske utrolig at el-salvad ikke drar de naturlige konklusjoner, ser lite poeng i å vente på svar fra artikkelforfatter.

Mine utsagn om THG er av egen erfaring, trodde det var rimelig enkelt å forstå utfra det jeg skrev, men lite forundrer meg på dette punktet nå.

Siden dere begge åpenbart har akutt behov for hjelp, skal jeg prøve å bidra, sjekk denne:

6320572[/snapback]

Herlighet, hva I HEL**** har det å bety hvilket land testene kommer ifra da?! Er jo samme om de er produsert i Russland eller Afrika en plass. Drar vel ikke rasistiske begrunnelser?

Ang "den fra australia" :roll: så så jo jeg at det var ting som ikke stemte, var jo derfor jeg sendte mail til artikkelforfatter! SKJØNNER?

Lenke til kommentar
Herlighet, hva I HEL**** har det å bety hvilket land testene kommer ifra da?!  Er jo samme om de er produsert i Russland eller Afrika en plass. Drar vel ikke rasistiske begrunnelser?

Ang "den fra australia"  :roll:  så så jo jeg at det var ting som ikke stemte, var jo derfor jeg sendte mail til artikkelforfatter! SKJØNNER?

6320634[/snapback]

Det har selvfølgelig ingenting med hvilket land det kommer fra, men nå er jeg så lei av å forklare trivialiteter at jeg ikke gidder mer. Les heller testen fra digi-life, jeg regner med du kommer til å like det du ser.

Lenke til kommentar
Det har selvfølgelig ingenting med hvilket land det kommer fra, men nå er jeg så lei av å forklare trivialiteter at jeg ikke gidder mer. Les heller testen fra digi-life, jeg regner med du kommer til å like det du ser.

6320678[/snapback]

Jeg leste den, og skulle til å dra tråder fra benchmark-resultatene og pc-setup'ene, mot "den fra australia" og "den ifra midtøsten", helt til jeg så digit-life hadde lagt isammen alle resultatene.

Edit; men ville vært umulig siden alle tester forskjellig.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

6320572[/snapback]

Prøv å ta oppfordringen om å skrive ned noen ord og setninger du føler behov for for å få ut evt. agressjon..Bruk så "preview post" noen ganger før du roer deg ned og skriver noe mer moderert, da du åpenbart vet mye om hva du skriver om.

På forhånd takk. :)

PS.

Jeg har ingen problem med å lese hverken tester eller bruke disse som ett av flere grunnlag for å gjøre valg mht. anskaffelse av utstyr. Vel.. det er kanskje bare min oppfatning.

:!:

Lenke til kommentar
Tja, jeg vet at Anandtech har blitt kritisert for det samme som THG, men jeg gidder ikke grave frem det, det er din oppgave.  Men jeg leser forsåvidt ikke THG så ofte jeg heller, synes sidene deres har blitt så rotete.

6308664[/snapback]

Anandtech fikk et frynsette rykte(AMD Pro) her på forumet da de så og si kåret alltid A64 foran P4 i testene sine, mens THG gjorde det motsatte. Det var litt for mange her som ikke akspterte at AMD plutselig hadde et bedre produkt.

Lenke til kommentar
Prøv å ta oppfordringen om å skrive ned noen ord og setninger du føler behov for for å få ut evt. agressjon..Bruk så  "preview post" noen ganger før du roer deg ned og skriver noe mer moderert, da du åpenbart vet mye om hva du skriver om.

På forhånd takk. :)

6320992[/snapback]

Joa, hadde vel noe som måtte ut. Til mitt forsvar har det bygd seg opp noe over tid. Hvis dere nå har lest testen på digi-life så gir den et mye mer detaljert bilde enn hva jeg har sett tidligere. Det er ingen tvil om at Conroe er et meget bra produkt, og at AMD må komme opp med noe nytt. Likevel, legg merke til FEAR testen, hva som skjer når kvaliteten på grafikk skrues opp, kan være at demoen da ikke i like stor grad kan utnytte Conroes enorme delte cache. I praksis kan en kjerne på Conroe nyte 4MB cache, mens en på FX kun har 1MB, effekten av dette er selvfølgelig størst når problemet man kjører er rett under 4MB, men vil så antagelig avta etterhvert som problemet krever mer minne. Nøyaktig hvor viktig cache er for Conroe håper jeg vi får svar på om en stund.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Helt greit "del".. Jeg veit hvordan det er å ha temperament.. det må ut (ikke alltid like smart, men jeg prøver å roe meg ned)..

Jeg må tydeligvis gjøre det klart for en del her.. da jeg muligens oppfattes av mange som kun Intel/Conroe fan.

Synd.. egentlig.. da jeg er "fan" av det som "der og da" gir mest moro .. men helst til lavest mulig pris.. Blant de CPU'er jeg har vært mest fornøyd med. er det nok ett flertall produsert av AMD..

Men jeg har ikke problemer med å innrømme at jeg ser fram til å "klokke" en COnroe etterhvert.. :D

Lenke til kommentar
Tja, jeg vet at Anandtech har blitt kritisert for det samme som THG, men jeg gidder ikke grave frem det, det er din oppgave.   Men jeg leser forsåvidt ikke THG så ofte jeg heller, synes sidene deres har blitt så rotete.

6308664[/snapback]

Anandtech fikk et frynsette rykte(AMD Pro) her på forumet da de så og si kåret alltid A64 foran P4 i testene sine, mens THG gjorde det motsatte. Det var litt for mange her som ikke akspterte at AMD plutselig hadde et bedre produkt.

6321005[/snapback]

Riktig,men THG har etter det blitt dømt nord og ned her på forumet mens anandtech fortsatt roses i skyene, har dette med vilken produsent de holdt med??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...