Revox Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 4-5 år siden? Dette var jo sist ifjor. De rakket jo ned på alt av s939 prosessor lanseringer. Intel hadde alltid et bedre alternativ i ytelse. Mens samtlige andre nettsteder testet det motsatte Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 4-5 år siden? Dette var jo sist ifjor. De rakket jo ned på alt av s939 prosessor lanseringer. Intel hadde alltid et bedre alternativ i ytelse. Mens samtlige andre nettsteder testet det motsatte 6302609[/snapback] Og du har vel noe som støtter dine påstander? Lenke til kommentar
.dat Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Gleder meg til og se Conroe tester mot denne FX-62, helst 4600 6300390[/snapback] http://www.tomshardware.com/2006/06/05/fir...x-62/index.html http://www.firingsquad.com/hardware/intel_...roe_benchmarks/ http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2771 Kos deg, hyggelig lesing for intel fanboys.... 6300543[/snapback] Er neppe intel fanboy, har/hatt amd hele livet. Vel etter min første pc som var en P3. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Tweaktown spilltestene er jo i 640X480....hvem kjøper en rå maskin for å spille med en slik oppløsning ? Men når oppløsningen blir høyere blir vel forskjellen mindre og dermed mindre intressant..... Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 4-5 år siden? Dette var jo sist ifjor. De rakket jo ned på alt av s939 prosessor lanseringer. Intel hadde alltid et bedre alternativ i ytelse. Mens samtlige andre nettsteder testet det motsatte 6302609[/snapback] Mener å huske at det var socket 754. Alle andre hardware sider hadde A64 som vinner, mens THW hadde Pentium som en soleklar vinner. Masse syntetiske tester og de valgte noen få spill der intel slo AMD :!: Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Tweaktown spilltestene er jo i 640X480....hvem kjøper en rå maskin for å spille med en slik oppløsning ? Men når oppløsningen blir høyere blir vel forskjellen mindre og dermed mindre intressant..... 6302765[/snapback] Poenget er vel å måle CPU ytelse og ikke skjermkortytelse og da er det visstnok mest representativt å kjøre på lave oppløsninger. Lenke til kommentar
rah Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Er jo en liten pekepinne her http://www.tomshardware.com/2006/06/05/fir...onroe_vs_fx-62/ Pluss man ser jo på XS, at den knuser AMD i stort sett alt av benchmarks. 6301271[/snapback] Venter til det kommer tester fra seriøse sider før jeg trekker noen konklusjon 6301632[/snapback] Ja, Toms Hardware er jo bare liten useriøs filleside som ingen leser..... 6301690[/snapback] Det at mange leser der er jo deres egen dumhet. Gudene vet hvor mange ganger tomshardware har blitt tatt på fersken i å favorisere produsenter. Og når en side som skal fremstå som nøytral driver et så skittent spill vil jeg gå så langt som å si at tom er en useriøs tosk som er kjøpt å betalt. Jeg venter derfor til f.eks Anandtech gir ut en tilsvarende test. 6302219[/snapback] Her har du den: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2771&p=1 Enjoy! Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Kan dere ikke få til noen skikkelig måte å måle temperaturen på? Dere måler altså kun ved hjelp av hovedkortets sensorer? Da er det stort sett ubrukelig egentlig... 6300372[/snapback] Har du et eksempel på en bedre måte å måle den på? 6300466[/snapback] Selv måler jeg med ir termometer, det fungerer ganske godt Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Bare meg eller, så jeg syner i den testen der? AMD var bare bedre enn intel på to? holy crap Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Ingen som fikk med seg THG`s AMD vs. Intel dual core stress test? Den testen ble restartet X antall ganger fordi Intel systemet krasjet. XtremeSystems.org hadde det hysterisk morsomt på THG`s bekostning. Når det er sagt, er noen her virkelig i tvil om at Conroe kommer til å distansere dagens X2? Intel gikk riktignok i veggen med prescott-kjernen, men ingen burde være i tvil om at selskapet sitter inne med enorme ressurser, både med tanke på penger og kunnskap. Bare tanken på at Intel ville levere noe middelmådig denne gangen har fremstått som fullstendig usannsynlig i den verden jeg lever i. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Er det ikke rart at FX-62 ikke ble overklokket lenger? Opteronene har til tider gått lenger. 6302149[/snapback] Er litt feigt når den må bruke stock kjøler mot intel sin Zalman. 6302232[/snapback] Det er ikke bare litt feigt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) 4-5 år siden? Dette var jo sist ifjor. De rakket jo ned på alt av s939 prosessor lanseringer. Intel hadde alltid et bedre alternativ i ytelse. Mens samtlige andre nettsteder testet det motsatte 6302609[/snapback] Mener å huske at det var socket 754. Alle andre hardware sider hadde A64 som vinner, mens THW hadde Pentium som en soleklar vinner. Masse syntetiske tester og de valgte noen få spill der intel slo AMD :!: 6303178[/snapback] Husken min er heller ikke så god lenger... ReVox, Falcon... m.fl... Hold dere gjerne til favoritten og kjøp med hjertet.. Ingen hindrer dere.., men prøv å la være med skittkastning til både THG, Intel.. eller hvem dere måtte finne på å mislike.. THG er litt på som en storebror til hw.no... Testene der.. slik jeg oppfatter det.. er rettet mot "hvermansen", og tildels *kanskje* noe farget av hvilke CPU'er som selger best til enhver tid.. De har heller ikke akkuart vært negative til A64 i senere tid, men "som fanden leser bibelen".. så er det vel å snakke for døve ører til dere som har bestemt dere for at THG er "pro-intel".. og at Intel er r**a. Anandtech... og ikke minst Xtitlabs.. går mer i dybden på sine tester.. men er likevel ganske langt fra de mest "nerdete" websites.. gjerne de som er opprettet av folk som stort sett tester/skriver artikler om sine favoritt-CPU'er..favoritt-hardware. Det er altfor lett å skrive hatske innlegg og kritisere f.eks. hw.no's tester som denne. Selv synes jeg testene er greie nok de.. og vil jeg vite mer.. finnes det mange andre websites for de som gjerne vil lese "tweaks"/"überklokk" av diverse AMD/Intel CPU/System.. f.eks. xs.org. PS. Ord som "feigt" om hvilken kjøler som brukes er nesten "barnslig".. synes jeg. Sålenge testene er kjørt med standard klokk spiller det jo ingen rolle.. På en måte kan jo dere som har en slik irrajsonell dragning mot AMD se på det om en klar seier.. i og med at hw.no velger å kjøre "varmeovnene" på en monster heatpipe kjøler da de (som THG m/fl) har hatt dårlig erfaring med boxed-kjøler. Når det gjelder bruk av Bios temp.. og at alle "seriøse" nettsteder bruker probe.. så stemmer ikke det.. Å montere probe forskrifstmessig slik at temperaturer kan sammenliknes er det kun de mest "nerdete" "kjølertest-websites" som gjør (SilentPCReviews m/fl). Les forøvrig gjerne Intel's beskrivelse om hvordan en probe skal monteres forskriftsmessig på HS.. ja.. du leste riktig *på* HS i ett spor som skal freses pinlig nøyaktig og forsegles. Det er vel ikke vanskelig å fatte at det er laaangt over hva en "vanlig" website/testere som hw.no skal bruke tida på.. Gode IR-målere må i tilfelle rettes mot kjernen.. som normalt er dekket av en sink.. så det kan heller ikke brukes pålitelig som bevis. Endret 13. juni 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hvorfor brukes PcMark05? Er ikke dette en syntetisk test som ikke gir noe bilde hva prosessorer yter når det er snakk om 2 ulike arkitekturer... Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Falcon_: Det er en test som vil vise hvordan arkitekturene evt. vil yte under gitte forhold. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Falcon_: Det er en test som vil vise hvordan arkitekturene evt. vil yte under gitte forhold. 6303833[/snapback] Tar den testen parti? Er den spesiellt designet for å yte bedre med den ene arkitekturen enn enn den andre? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 ReVox, Falcon... m.fl... Hold dere gjerne til favoritten og kjøp med hjertet.. Ingen hindrer dere.., men prøv å la være med skittkastning til både THG, Intel.. eller hvem dere måtte finne på å mislike.. 6303789[/snapback] Dette er ikke noe skittkasting, bare tar frem noen minner på hvordan THW kan få en bedre prosessor til å virke mye dårligere enn den er i virkeligheten! Kan ikke se noe steder der jeg skriver at jeg misliker THW eller intel, skriver bare sannheten og ikke noe annet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Falcon_: Det er en test som vil vise hvordan arkitekturene evt. vil yte under gitte forhold. 6303833[/snapback] Tar den testen parti? Er den spesiellt designet for å yte bedre med den ene arkitekturen enn enn den andre? 6303873[/snapback] Vanskelig å si faktisk.. Jeg anser den for å favorisere Intel dual/HT-systemer ihvertfall, men PCMarknn sammenfaller med tester av "manuell" multitasking slik som f.eks. hw.no gjør i denne artikkelen. Det er ihvertfall slik jeg ser det. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) "Favoriseringer" blir kanskje å ta litt hardt i, enkelte arkitekturer er bare regelrett mer effektive til det som skal kjøres i disse testene (F.eks kun memlatency tester osv). Derfor blir aldri syntetiske tester reelle for "IRL" som regel. Endret 13. juni 2006 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 "Favoriseringer" blir kanskje å ta litt hardt i, enkelte arkitekturer er bare regelrett mer effektive til det som skal kjøres i disse testene (F.eks kun memlatency tester osv). Derfor blir aldri syntetiske tester reelle for "IRL" som regel. 6304102[/snapback] Jeg lurer på om den gir et parti større fordeler enn i "normal" bruk / praksis? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Kan dere ikke få til noen skikkelig måte å måle temperaturen på? Dere måler altså kun ved hjelp av hovedkortets sensorer? Da er det stort sett ubrukelig egentlig... 6300372[/snapback] Har du et eksempel på en bedre måte å måle den på? 6300466[/snapback] Selv måler jeg med ir termometer, det fungerer ganske godt 6303689[/snapback] Det er jo genialt, men hvor måler du temperaturen? Endret 13. juni 2006 av kjaks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå