Spaz Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Jeg har nå hatt MX700 i ca. 1 uke. Det er deilig å slippe ledning på musen. Det første jeg la merke til er at denne musen er mye mer solid enn Intellimouse Explorer 3.0. IE 3.0 musen knirker og knaker hvis man presset litt hardt på den og hadde litt "slerkete" knapper. Hvis man plukker opp IE 3.0 og rister litt på den, høres det ut som det er fullt av løse deler på den. Ellers så er jeg veldig fornøyd med hurtigladeren(docking station). Det er ikke engang nødvendig å fjerne batteriene for å lade opp MX700. Jeg setter musa på lading over natta hver 2. eller 3. dag. Når batteriet begynner å bli tomt, lyser det opp et rødt lys på toppen av musa. Mens den lader seg opp, blinker det grønt og når den er ferdigladet, slukker lyset. Enkelt, men samtidig genialt :smile: Det var litt uvant i starten med den ekstra vekten (det sitter 2 batterier inni) sammenlignet med IE 3.0, men etter noen dager ble jeg vant til det. Ytelsen på musa er helt super. Ingen problemer med lag eller dårlig kontakt. Den er like rask og presis i spill som IE 3.0! Jeg testet rekkevidden og fant ut at jeg kunne bruke musa opptil 6-8 meter unna PC'n. Jeg ser jo ikke hva som er på skjermen da, men det er morsomt å prøve :razz: MX700 har totalt 8 knapper og det er veldig kjekt. De vanlige venstre og høyre museknappene er integrert i selve musa, så det ser skikkelig stilig ut. Vi har de vanlige 2 tommelknappene som er default som "back and forward". Scrollehjulet er som vanlig også en autoscroll knapp. Det er en liten knapp både på oversiden og nedsiden av scrollehjulet. Den over er til "bla opp" og den under er "bla ned" Egentlig samme funksjon som scrollehjulet, men du kan altså bare trykke ned en knapp istedenfor å rulle hjulet. Da blir man ikke så sliten i fingrene hvis man skal scrolle gjennom f.eks et langt dokument. Den siste knappen er på undersiden av "bla ned" knappen og er stilt inn på default som å bla gjennom åpne vinduer. Nesten det samme som "Alt+Tab", men endel enklere. Man kan også selvfølgelig programmere knappene til andre funksjoner ved hjelp av Logitech MouseWare Det eneste negative jeg har funnet er at scrollehjulet ikke fungerer så veldig bra. Den blar ikke websider/dokumenter med jevn fart. Ofte henger skjermen seg opp og så plutselig scroller den 10-15 linjer for å "ta igjen det tapte" Kanskje dette er noe som blir fikset med fremtidige Logitech drivere, kanskje det er noen gamle IE 3.0 musedrivere som ligger igjen og lager konfliker? Eller så kan det jo også hende at min MX700 har en defekt på scrollehjulet. Har noen av dere opplevd lignende problem med scrollehjulet på MX700? Det ble litt langt dette her, men kanskje noen synes det er interessant å se hva jeg mener om musa hvis de selv har planer om å kjøpe MX700. Oppdatert: Jeg fikset scrolleproblemet! Jeg måtte gå inn i museinnstillingene og velg "MS Office Compatible Scroll" og "Scroll in active windows only" Nå går det helt supert å scrolle [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-11 12:21 ] Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Takk takk! Denne postinga likte eg, fikk meg til å bestemme meg for å kjøpe akkurat den musa =) Har sett på den lenge, men vært for trofast mot den som følgte med Cordless Desktop Pro Natural =) Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Kjøpte mx700 for et par uker siden... MEGET fornøyd!! Hadde logitech sin første trådløse optiske fra før, og mx700 er VELDIG mye bedre enn den... Littegranne dyr kanskje, men det å slippe ledningen og bytting av batterier gjør den mer enn vel verdt pengene! :smile: Lenke til kommentar
atticus Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Er den bedre enn en Logitech Dual Optical ? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Det vil jeg nok tro ja. Jeg har ikke prøvd Dual Optical, men den er tross alt en generasjon eldre enn MX700. MX-serien benytter en ny, forbedret optisk sensor iforhold til tidligere Logitech mus. Kanskje det er noen som har prøvd både Dual Optical og MX700 som vil gi sin mening? Anyone? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Jeg har brukt de fleste mus siden jeg er musoman. Den siste jeg hadde var Logi.Mouseman Optical, men etter at jeg så MX700 var valget enkelt....at ingen har tenkt på dockingstasjon før...??.. Har bare hatt min i 3 dager men er veldig fornøyd, ved siden av at designet er veldig bra, både utseendemessig og ergonomisk, er den utrolig presis og lett å håndtere. Den glir også veldig bra på underlaget. Knappene er også veldig smarte når man blir vant til å ikke bruke f.eks Alt+Tab på tastaturet. Ellers kunne det vært kult hvis "scrolleknappen" hadde hatt en Copy/Paste-funskjon Copy/Paste-funskjon Copy/Paste-funskjon Copy/Paste-funskjon Copy/Paste-funskjon Copy/Paste-funskjon........men det kan kanskje programmeres?? Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Nå overbeviste du meg til å kjøpe denne musen, takk for det fine innslaget! Hvilket tastatur bruker dere?, kunne jeg brukt et Dual Optical tast. ved siden av? Mvh, Stian a.k.a Sargent Fire :smile: Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Angående tastatur. Jeg følte meg litt eksperimentell og bestilte dette tastaturet fra http://www.psdata.no Hvis jeg ikke liker det kan jeg jo alltids returnere det http://www.dinside.no/page/artf/32780.shtml? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Det tastaturet er det verste jeg har prøvd. Likte det overhodet ikke. Det er nå sendt i retur til Psdata. Jeg vil ikke anbefale det, med mindre du absolutt trenger et tastatur som går det an å rulle sammen. [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-18 20:07 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå