Eyreon Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg fikk meg for litt siden en ny pc. Denne var brukt, så det lå diverse saker innpå den. Dermed så formaterte jeg den. Problemene er som følger: 1. Jeg vet ikke hva slags hovedkort jeg har. Jeg trenger drivere, men det blir heller vanskelig når man ikke vet hva man skal lete etter. Hvordan finner jeg ut hva slags hovedkort jeg har? 2. På den gamle pc-en min har jeg en 200gb HDD. Der er det mange filer jeg vil beholde. Så jeg satt bare HDD-en inn i den nye pc-en. Dette virket selvfølgelig ikke. Når jeg har fått bootet opp Windows (XP), får jeg en melding om ny programvare, et bilde av en HDD og navnet på HDD-en. Navnet er bare masse random. Den virket helt fint FØR jeg tok den ut av min gamle PC. Dette lover ikke godt. Jeg har prøvd med andre HDD-er, de fungerer fint. Må jeg formatere HDD-en min? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 2: Hvis du kobler opp en disk større enn 120 GB så må du være sikker på at PC'en takler så store disker. F.eks vil første versjon av XP (uten SP1) ikke takle det, og resultatet er korrupt filsystem. Mulig du kan redde noe med et gjenopprettings program. http://www.runtime.org/ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hei og velkommen til forumet! Du kan finne navnet på hovedkortet fra CPU-Z, om du komer inn i Windows. Hilsen, efikkan. Endret 13. juni 2006 av efikkan Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Jeg fikk meg for litt siden en ny pc. Denne var brukt, så det lå diverse saker innpå den. Dermed så formaterte jeg den. Problemene er som følger: 1. Jeg vet ikke hva slags hovedkort jeg har. Jeg trenger drivere, men det blir heller vanskelig når man ikke vet hva man skal lete etter. Hvordan finner jeg ut hva slags hovedkort jeg har? det står sikkert på hovedkortet. model/type kan vare litt skjult, så se nøye..... Endret 14. juni 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå