Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkort og HDD problemer

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg for litt siden en ny pc. Denne var brukt, så det lå diverse saker innpå den. Dermed så formaterte jeg den. Problemene er som følger:

1. Jeg vet ikke hva slags hovedkort jeg har. Jeg trenger drivere, men det blir heller vanskelig når man ikke vet hva man skal lete etter. Hvordan finner jeg ut hva slags hovedkort jeg har?

2. På den gamle pc-en min har jeg en 200gb HDD. Der er det mange filer jeg vil beholde. Så jeg satt bare HDD-en inn i den nye pc-en. Dette virket selvfølgelig ikke. Når jeg har fått bootet opp Windows (XP), får jeg en melding om ny programvare, et bilde av en HDD og navnet på HDD-en. Navnet er bare masse random. Den virket helt fint FØR jeg tok den ut av min gamle PC. Dette lover ikke godt. Jeg har prøvd med andre HDD-er, de fungerer fint. Må jeg formatere HDD-en min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk meg for litt siden en ny pc. Denne var brukt, så det lå diverse saker innpå den. Dermed så formaterte jeg den. Problemene er som følger:

1. Jeg vet ikke hva slags hovedkort jeg har. Jeg trenger drivere, men det blir heller vanskelig når man ikke vet hva man skal lete etter. Hvordan finner jeg ut hva slags hovedkort jeg har?

det står sikkert på hovedkortet. model/type kan vare litt skjult, så se nøye.....

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...