colakork Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Heisann folkens. Ligger hjemme her nå og hoster i et sett, med jævla vondt i halsen og hodet, også har jeg en grei feber på 39,8. Dette har jeg hatt siden søndagen, eller muligens lørdagen(sjekka først på søndagen). Var hos legen i går, fikk noe penicillin-kur opplegg(fikk ikke noe konkret svar, var en utlendings-turnusslege som tok meg imot.). Har ikke hjulpet noe hittil, men han sa det ville gå ihvertfall 48 timer før jeg merket noe forskjell. Uansett, er det normalt å ha feber så lenge som jeg har hatt nå? prata med fattern over telefonen nå, og han sa jeg skulle ringe legen igjen. Men jeg syntes det er litt hardt å ta i, da jeg var der i går.. hva tror dere? Lenke til kommentar
colakork Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg fikk ikke noe konkret svar av legen, alt jeg fikk var at jeg hadde en verdi på 39 i blodet mitt på en test som normalt skulle ligge på 50? kan ikke akkurat skryte så alt for mye av den legen... hehe Lenke til kommentar
deleder Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg hadde samme stuff, etter 48 timer begynte de iallefall å funke. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Det kommer helt an på hvilken infeksjon du har fått. Kroppen skrur opp temeraturen fordi man har fått i seg en bakterie eller et virus som prøver å angripe kroppen. Bakterier og virus trives godt ved 37 grader, men dør ved høyere temperaturer. Endret 13. juni 2006 av 3lw00d Lenke til kommentar
scoop3x Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Det kan tyde på allargi viss du har feber og huster det samme sjede med meg? sjekk det , det er en god ide;D Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Du har kolera, du kommer til å dø en smertefull død. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Heisann folkens. Ligger hjemme her nå og hoster i et sett, med jævla vondt i halsen og hodet, også har jeg en grei feber på 39,8. Dette har jeg hatt siden søndagen, eller muligens lørdagen(sjekka først på søndagen). Var hos legen i går, fikk noe penicillin-kur opplegg(fikk ikke noe konkret svar, var en utlendings-turnusslege som tok meg imot.). Har ikke hjulpet noe hittil, men han sa det ville gå ihvertfall 48 timer før jeg merket noe forskjell. Uansett, er det normalt å ha feber så lenge som jeg har hatt nå? prata med fattern over telefonen nå, og han sa jeg skulle ringe legen igjen. Men jeg syntes det er litt hardt å ta i, da jeg var der i går.. hva tror dere? 6298986[/snapback] Velkommen i klubben Har hosta å spydd siden søndag jeg og.. Pencelin er oppskrytt! Går over til slutt.. Bare sutt på masse repsils, drikk vann. (Om du røyker, ikke røyk). Begynner og bli bedre her hos meg nå. Tror kanskje jeg kommer meg på jobb i morgen.. Visdomsord: Det blir bedre når det blir bra Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Ja, det er flere av oss. Feber i over en uke nå, men jeg mistenker at 14dager med tungfyll på Rhodos har skylden i mitt tilfelle. Jeg er bedre, men hoster som bare juling. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Normalt? Både Ja og Nei. Alt avhengig av hva som er årsaken. Kan være alvorlig men oftest en "uskyldig" infeksjon. ved infeksjon svarer kroppen med å sette opp temperaturen for å drepe infeksjonen (virus/bakterier). Dermed ender man opp med feber. Penicilin dreper også bakterier og vil dermed hjelpe (trenger selvsagt tid til å virke). Deeretter skal jo kroppen bare ta seg opp igjen - det å sette internt varmeapparat på full guff har sine bivirkninger. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Begynner å komme seg nå ihvertfall, har ikke fullt så høy feber lenger, og jeg orker faktisk å gå opp trappa supre greier.. kanskje jeg blir ferdig med dette inntil jeg må opp til muntligen neste mandag? det hadde jo vært supert.. Neophus, beklager å måtte skuffe deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå