Gå til innhold

PSU til gammel P4 (socket 423)

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant ut at jeg hadde klart å gi med feil PSU når jeg solgte min gamle pc. Denne PSUen hadde en andereledes kobling (P4-plugg?) enn de nye som er nå i tillegg til ATX kabelen. Denne adapteren passer nyere hovedkort, men da altså ikke mitt gamle hovedkort. Litt vanskelig å forklare hvordan den pluggen på hovedkortet ser ut, men det er 5 ledere på en rekke. Kan sikkert prøve å få tatt et bilde om ingen har sett en sånn plugg før...

Jeg trenger altså en adapter til denne pluggen, evt. en PSU, men en adapter hadde vært best. Om noen har oversikt over farger på ledningene / hvor mange volt det skal inn på hver av disse lederne, så vil det også hjelpe. Å lodde er ikke så vanskelig :)

Denne PSUen skal være på et Intel hovedkort med en socket 423 P4, 1.5 ghz CPU, RD-ram osv.

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Fant ut at jeg hadde klart å gi med feil PSU når jeg solgte min gamle pc. Denne PSUen hadde en andereledes kobling (P4-plugg?) enn de nye som er nå i tillegg til ATX kabelen. Denne adapteren passer nyere hovedkort, men da altså ikke mitt gamle hovedkort. Litt vanskelig å forklare hvordan den pluggen på hovedkortet ser ut, men det er 5 ledere på en rekke. Kan sikkert prøve å få tatt et bilde om ingen har sett en sånn plugg før...

Jeg trenger altså en adapter til denne pluggen, evt. en PSU, men en adapter hadde vært best. Om noen har oversikt over farger på ledningene / hvor mange volt det skal inn på hver av disse lederne, så vil det også hjelpe. Å lodde er ikke så vanskelig :)

Denne PSUen skal være på et Intel hovedkort med en socket 423 P4, 1.5 ghz CPU, RD-ram osv.

Takker for svar  :thumbup:

6298773[/snapback]

Jeg har også en P4-plugg, men bruker den ikke, og pc'en funker fint :p

Hvis det var det du mente da :)

Lenke til kommentar

Hm, egentlig ikke det jeg lurte på :p Men har ikke startet uten denne pluggen før, men nå starter den opp men piper som en galning... Men ikke no skjermkort er koblet til ,så jeg vet ikke hva som skjer. Får kanskje et litt seinere i dag, så skal teste da. Men hva er denne P4 pluggen til da? (har fortsatt sånn gammel type... 5 ledere)

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Hm, egentlig ikke det jeg lurte på :p Men har ikke uten denne pluggen før, men nå starter den opp men piper som en galning... Men ikke no skjermkort er koblet til ,så jeg vet ikke hva som skjer. Får kanskje et litt seinere i dag, så skal teste da. Men hva er denne P4 pluggen til da? (har fortsatt sånn gammel type... 5 ledere)

6299218[/snapback]

Lurer egentlig litt på hva den er til jeg og :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...