Uin Viel Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Er det noen som har lest denne boken? I så fall, hva synes dere? Jeg begynte selv å lese boken i går, og finner den allerede veldig interessant. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Er det noen som har lest denne boken? I så fall, hva synes dere? Jeg begynte selv å lese boken i går, og finner den allerede veldig interessant. 6298748[/snapback] Jeg kjøpte den til min bokslukende bror til jul. Han sa den var lærerik og interessant. Men han hadde den oppfattningen at folka som hadde skrevet den ikke hadde spesielt mye til overs for fyrn, også var den med sine 600(?) sider noe langdryg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Den er som svært mange populærhistoriske bøker sterkt vinkla, og mange av påstandene er svært dårlig dokumentert/ikke-dokumenterbare og virker som om dei er tatt ut av løse lufta. EDIT: Men boka er grei nok om du klarer å skjære vekk bulshitten. Endret 13. juni 2006 av olsen Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Er enig i en del av det dere sier, men som det står bak på boken: 12 år gammel trodde Jung Chang at Mao var Gud. Nå knuser hun den myten - engang for alle. Så jeg finner det helt naturlig at boken er sterkt vinklet. Ellers har boken fått en del god kritikk, men som olsen skriver; det er sikkert en del dårlig dokumenterte påstånder som blir lagt frem. Uansett så er det sikkert at man lærer mye om kommunisme og en del av Kinas historie av boken. Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Var ikke Mao den som var "dårligst" av kommunistlederne ellerno? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Flest folk røk med under ham, ja. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Har ikke lest boka enda, men hvis noen er ferdig med den, så tar jeg imot i posten. Jeg kan betale porto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå