stoffix Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 ler de av deg? hvorfor ler de da? Lenke til kommentar
deggis Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 vet ikke...fordi dem påstår sånt ikke kan skje Lenke til kommentar
deggis Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 jeg må selv bevise at et blad kan dette av i fart uten og kommet inni noe løse ledninger osv..!noen som har vert borti dette før? eller vet om en plass det står om at det har skjedd? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg tror bevisbyrden ligger hos selger. Var det ikke en som siterte loven tidligere i posten? Lenke til kommentar
deggis Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 jo var det ,og har sent han den på epost men bryr seg ikke.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Da er det bare å kontakte forbrukerrådet/tv2 hjelper deg og fortelle hele situasjonen med hva du har sagt og hva du har fått i svar. Det kommer til å ta tid, men vil løses til slutt. Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Dersom du ikke får det du skal ha/har krav på, lag så mye oppstyr som overhodet mulig ! Edit: Oppmuntrer ikke til noe "artig" her Endret 15. juni 2006 av Matsols Lenke til kommentar
deggis Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 er så synd for det er et godt kort..som er ødelakt.!sort skjerm er ikke noe morro.. ....men,men.! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 ikke gi opp.... STÅ PÅ KRAVA! Lenke til kommentar
deggis Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 skal og det...sitter i skrivende stund og fyller ut klageskjema.makan til dårlig servise som på microplex finner man ikke!! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Sett deg selv i denne posisjonen: Du selger en kar på QXL en skjermkortkjøler... Han monterer den feil, vifta (som sitter på SIDEN av skjermkortet/kjøleren) detter av, og klarer å "kutte" vekk en kondensator som sitter UNDER på kortet, ergo ødelegger skjermkortet... Skal du da erstatte skjermkortet hans? Loven gjelder like mye for deg, som en bedrift... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 sikker på at dette er en vifte som sitter på siden av kortet? (det er ikke jeg) men dette hadde jo fungert i en uke, de fleste, iallefall jeg, ville da annta at det har vært montert riktig.. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Jeg har selv ødelagt et skjermkort ved montering av passiv kjøling, og *vet* at dette er min egen skyld. Tilsvarende gjelder her. Brukerfeil er brukerfeil, og butikken skal ikke lide for dette. Endret 15. juni 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
deggis Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 vil ikke kalle det brukerfeil når den har stått på siden tidlig i mai...sitter fast i skruer den! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Loven gjelder like mye for deg, som en bedrift... 6316148[/snapback] Nei, forbrukerkjøpsloven gjelder mellom en selger som opptrer i næringsvirksomhet og en forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Altså: når selger er profesjonell og kjøper er en privatperson: http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html For handel mellom likeverdige parter (der begge er profesjonelle eller begge er private) gjelder kjøpsloven: http://www.lovdata.no/all/hl-19880513-027.html Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Loven gjelder like mye for deg, som en bedrift... 6316148[/snapback] Nei, forbrukerkjøpsloven gjelder mellom en selger som opptrer i næringsvirksomhet og en forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Altså: når selger er profesjonell og kjøper er en privatperson: http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html For handel mellom likeverdige parter (der begge er profesjonelle eller begge er private) gjelder kjøpsloven: http://www.lovdata.no/all/hl-19880513-027.html 6316314[/snapback] Så utrolig gode vi er til å referere til loven... Men hva med å kunne den? Les paragraf 30 til 40 i kjøpsloven... Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Så igjen må vi skille på selgers garanti og forbruker sine retigheter. Forbrukerloven gjelder uansett om det er garanti eller ikke. Vi forbrukere er alt for flinke til å gi etter for en bedrift. På tide at de lærer seg forbrukerkjøps loven. Det er ikke bare Mircoplex som oppfører seg ufint, men de fleste butikkene gir seg etter en link til forbrukerkjøps loven. Det er synd at det ikke finnes verdige konkurenter til Microplex, de hadde virkelig trengt det. edit t-leif Endret 15. juni 2006 av Guffen Duck Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Så utrolig gode vi er til å referere til loven... Men hva med å kunne den? Les paragraf 30 til 40 i kjøpsloven... 6316441[/snapback] Hva med å prøve å skjønne det du leser før du kommer med tåpelige kommentarer? Her er det snakk om en forbruker som har handlet fra en forretning. Altså gjelder forbrukerkjøpsloven og ikke kjøpsloven. Da hjelper det lite å lese paragrafer i kjøpsloven. Lenke til kommentar
deggis Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 gir dem seg ikke skal jeg på trass gjøre noe stort ut av dette .. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 gir dem seg ikke skal jeg på trass gjøre noe stort ut av dette .. 6316551[/snapback] Fulgte det med monteringsanvisninger, og ble disse fulgt? Og du sier de ler av deg. Da må jeg nesten spørre hvordan du legger fram saken for dem. Sitter du i telefonen mens du skriker og kjefter, eller har du prøvd å legge fram saken på en vanlig rolig og høflig måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå