sageman Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Prøver å hjelpe ei nabodame her som er veldig gira på wow. Maskina hennes har plutselig begynt å slå seg av uten videre, til å begynne med hendte det etter noen minutter inne i wow, men etterhvert skjedde det også uten at wow var startet. Den slår seg ikke bare av, jeg må faktisk slå av hovedbryteren bake så cmos blir 'clearet' før jeg får startet den igjen.... Var å fikset maskina for en ukes tid siden, da hadde den 'glemt' innstillingene sine i bios, selv om de stemte, så jeg måtte save de og restarte og siden har maskina funket, men nå er den værre enn noengang...det merkelige er jo dette med at jeg må cleare cmos for å få den igang igjen.... Maskina har forøvrig funket fint i omtrent 3mnd før dette begynte, AMD Barton 2500+ og Abit NF7-S 2.0 hovedkort. Noen som har peiling på hva som kan være gale? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Du clearer ikke CMOS ved å slå av strømbryter på PSU. Du må da enten cleare med jumper eller ta ut batteri på hk. Og alt har god nok kjøling i kabinettet? Men jeg antar at HK er defekt, siden som du sier at bios instillingene forsvant. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 hmm, ok, det kan ikke rett og slett være gåent batteri da? Et eller annet må det vel være som blir 'tømt' når jeg slår av med hovedbryter siden det kun er den måten den vil starte på igjen? Lenke til kommentar
ikkeibruken Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Sorry, fikk gjort en feilpost Endret 13. juni 2006 av -Andersen- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå