Gå til innhold

Ble dumpet i dag... Trenger råd!

Con

Anbefalte innlegg

Du har rett. Dog er jeg utrolig lei av holdningene til enkelte hormonskruller og har lett for å dra inn diverse usakligheter. Beklager, dere som jeg har rakket ned på fremfor å argumentere mot meningene deres.

Jeg prøver ikke å provosere frem mine meninger og si at de er verdens beste - jeg vil fremprovosere deres meninger og reaksjoner, for at du skal bli provosert til å argumentere mot 'mine' holdninger.

Hvis dama gjør det slutt med meg i mårra (ja, jeg har en kjæreste..), kommer jeg neppe til å dra på by'n på fredag. I beste fall drar jeg kanskje ut med noen venner og bader eller noe..

Men nå er det natta på meg!

Som sagt, jeg har veldig vanskelig for å skjønne logikken din.

6310420[/snapback]

Du er jente, er du ikke? ;) hæhæ, bare erter deg nå :D natta :)

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Melkekartong:

Kanskje vi egentlig er enige da? ;)

He he.. Du er en liten skrue. Og det kan godt hende det er fordi jeg er jente at jeg ikke skjønner det. Kunne godt tenkt meg å være gutt for en dag :p

Edit: Sov godt og drøm søtt om likestilling

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Gå på fylla og finn noe mus.

6298653[/snapback]

kloke ord :)

6299084[/snapback]

Or not

Ikke gjør noe du kommer til å angre på om det blir dere igjen.. Det er mitt råd.. Du klarer ikke glemme henne og det dere hadde bare ved å knulle det første og beste du ser. :hrm:

Lenke til kommentar

Som sagt så blir det ikke noe knulling!

Er overhodet ikke intrisert i andre!

"ærlighet varer lengst" (håper jeg)

Klarer ikke å ha sex med noen når jeg har følelser for en annen.

Lenke til kommentar
Melkekartong:

He he.. Du er en liten skrue. Og det kan godt hende det er fordi jeg er jente at jeg ikke skjønner det. Kunne godt tenkt meg å være gutt for en dag :p

6310591[/snapback]

Egentlig, ja. Når jeg kommer og oppfører meg som en skikkelig råkjekkas og et rasshoel, er det minst 5 stykker som begynner å mislike meg og si meg imot, argumentere mot meg, etc. Det er gøy å provosere litt, fordi da kommer det ofte frem mye glupt óg, fremfor for det samma gamle "åå, vær sammen med jenta di, gjør alt for henne, vent og se om det skjer noe, ikke mas, etc"

Trur ikke det har noe med at du er jente.. Men "rebound girl" er et typisk fenomen for en del gutter.. Har vel noe med å binde følelser (ikke kun sex) til en ny person for å glemme den forrige, slippe å være alene, etc.. men at dette seff ikke funker, så det hele ender opp med at gutten til slutt kommer over jenta han i utgangspunktet var sammen med, at det ikke funker mellom reboundjenta og gutten, og "Rebound jenta" føler seg brukt, selv om det kanskje ikke er "intensjonen" til gutten. Synd. Det er en teit måte å gjøre ting på, jeg har vært oppi den situasjonen selv, og angrer. :( Men jeg kjørte det heldigvis ikke til 3rd base.. ikke at det har mye å si - såra ble hun.

Drømmer om kvinnelige toppsjefer hver natt <3 (hater "gutteklubber" - ofte trengs det jenter for å kunne komme inn og si "fy faen, hva i helvete er det egentlig dere driver med her?" fremfor en ungvalp som kommer og dulter etter gamlegutta :p )

legger jeg meg!! Jeg skal pokker meg opp igjen klokka 5! ;( jaja, Roskilde om et par uker, da kan jeg glemme alt som heter klokke! Da er alt jeg trenger noen som kan rope "NÅ ER DET TOOL-KONSERT!!". :D

Edit: Trådstarter! Jeg håper alt ordner seg og ønsker deg lykke til :) You go, boy!

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Melkekartong:

6310591[/snapback]

Egentlig, ja. Når jeg kommer og oppfører meg som en skikkelig råkjekkas og et rasshoel, er det minst 5 stykker som begynner å mislike meg og si meg imot, argumentere mot meg, etc. Det er gøy å provosere litt, fordi da kommer det ofte frem mye glupt óg, fremfor for det samma gamle "åå, vær sammen med jenta di, gjør alt for henne, vent og se om det skjer noe, ikke mas, etc"

Trur ikke det har noe med at du er jente.. Men "rebound girl" er et typisk fenomen for en del gutter.. Har vel noe med å binde følelser (ikke kun sex) til en ny person for å glemme den forrige, slippe å være alene, etc.. men at dette seff ikke funker, så det hele ender opp med at gutten til slutt kommer over jenta han i utgangspunktet var sammen med, at det ikke funker mellom reboundjenta og gutten, og "Rebound jenta" føler seg brukt, selv om det kanskje ikke er "intensjonen" til gutten. Synd. Det er en teit måte å gjøre ting på, jeg har vært oppi den situasjonen selv, og angrer. :( Men jeg kjørte det heldigvis ikke til 3rd base.. ikke at det har mye å si - såra ble hun.

Drømmer om kvinnelige toppsjefer hver natt <3 (hater "gutteklubber" - ofte trengs det jenter for å kunne komme inn og si "fy faen, hva i helvete er det egentlig dere driver med her?" fremfor en ungvalp som kommer og dulter etter gamlegutta :p )

legger jeg meg!! Jeg skal pokker meg opp igjen klokka 5! ;( jaja, Roskilde om et par uker, da kan jeg glemme alt som heter klokke! Da er alt jeg trenger noen som kan rope "NÅ ER DET TOOL-KONSERT!!". :D

Edit: Trådstarter! Jeg håper alt ordner seg og ønsker deg lykke til :) You go, boy!

6310693[/snapback]

Ikke for å henge meg helt opp i dete, men jeg er nå faktisk (og har vært hele tiden) enig med melkekartongen jeg da.. Som jeg har sagt, jenter har et helt annet forhold til å være ærlig, og da mener jeg faktisk alle. De jentene her inne som trekker tvil på dette er da enten veldig guttete, ellers er dere rett og slett første eksempelet jeg har sett i hele mitt liv som faktisk lever etter dette prinsippet ("vær ærlig!").

Jeg sitter også og lurer på hva faen er det folk her kan sitte å forsvare at hu har ljugi så inni helvete til Con fyren vår? HVordan kan folk sitte og forsvare en holdning som går ut på å ljuge så det renner ("jeg elsker deg" om morgenen -> "jeg stikker på byen" på kvelden)? Dette speiler seg kanskje mest i hva dere selv mener/står for/ville gjort om dere selv hadde vært i situasjonen.

Nei jeg vil bare si nok en gang Con, jeg føler sterkt med deg. At hun kan gå på byen samme dagen hun gjør det slutt syns hvertfall jeg er sykt. Og er aldri noe jeg hadde finni meg i at min ex hadde gjort, uavhengig om hun gjør det for å glemme eller whatever. Det er snakk om respekt, enkelt og greit. Du virker som en ærlig og redelig kar tvers igjennom, så tydeligvis er det ikke en av kvalitetene hun ser etter for øyeblikket, og har ingen hemninger (mtp den korte "jeg elsker deg" -> byentur) med å snu.

Mirann: Du og din logikk er bare så tvers igjennomsyret av tåpelighet at jeg skjønner ikke at det går ann å stå for noe slikt engang. Hvem i huleste heiteste trenger en "konfirmasjon" på at man er attraktiv ved å gå på byen?? Holder det ikke at kjæresten din elsker deg, eller skal det være slik at vær gang man føler seg utenfor skal man søke trøst i fremmede? For med andre ord da så står jo du for utroskap, som hvertfall jeg ser på som forkastelig.. Forventer et godt svar her nå..

Kan legge til til slutt, hadde jeg ikke likt fitte og pupper hadde jeg hatt et så utrolig lykkelig forhold nå. Gutter/menn tenker så jæææævli annerledes generelt (seff er det rasshøl her også..) når det kommer til emner som ærlighet og rasjonalitet. Kanskje noen av de få kvalitetene jeg ser etter hos jenter, og må seriøst si at med en gang disse er inne i bildet, uansett om jenter hevder de er det selv, mengden er ufattelig liten. Con sitt eksempel er bare ett av utrolig mange..

Lenke til kommentar

Jeg føler jeg har gullet så jævlig fordi dama mi er ærlig uansett, hvilke klær jeg har på meg, hvordan jeg ser ut, hva hun syns om vennene mine og absolutt alt. Spør jeg om noe er galt, så sier hun det, mulig etter et par minutter/timer med overtalelse. Og jeg er lik tilbake. Og selfølgelig, ingen av os lyger eller stjeler bortsett fra en hvit løgn når det blir nødvendig, men aldri til hverandre.

Og lykke til videre Con.

Endret av Maidz
Lenke til kommentar
Ikke for å henge meg helt opp i dete, men jeg er nå faktisk (og har vært hele tiden) enig med melkekartongen jeg da.. Som jeg har sagt, jenter har et helt annet forhold til å være ærlig, og da mener jeg faktisk alle. De jentene her inne som trekker tvil på dette er da enten veldig guttete, ellers er dere rett og slett første eksempelet jeg har sett i hele mitt liv som faktisk lever etter dette prinsippet ("vær ærlig!").

Så du har da møtt alle jenter i hele verden? Kommer kanskje som et sjokk for deg, men folk er utrolig nok forskjellig! Gutter som jenter.

Jeg sitter også og lurer på hva faen er det folk her kan sitte å forsvare at hu har ljugi så inni helvete til Con fyren vår? HVordan kan folk sitte og forsvare en holdning som går ut på å ljuge så det renner ("jeg elsker deg" om morgenen -> "jeg stikker på byen" på kvelden)? Dette speiler seg kanskje mest i hva dere selv mener/står for/ville gjort om dere selv hadde vært i situasjonen.

Løyet?? Herregud. Jeg har gjort det slutt med samboeren min for ikke så lenge siden. Men jeg sluttet ikke å elske han på sekundet. Jeg elsker han fortsatt, men ikke på samme måte som da vi ble sammen. Det går an å elske noen, men allikevel ikke kunne være sammen med vedkommende.

Nei jeg vil bare si nok en gang Con, jeg føler sterkt med deg. At hun kan gå på byen samme dagen hun gjør det slutt syns hvertfall jeg er sykt. Og er aldri noe jeg hadde finni meg i at min ex hadde gjort, uavhengig om hun gjør det for å glemme eller whatever. Det er snakk om respekt, enkelt og greit. Du virker som en ærlig og redelig kar tvers igjennom, så tydeligvis er det ikke en av kvalitetene hun ser etter for øyeblikket, og har ingen hemninger (mtp den korte "jeg elsker deg" -> byentur) med å snu.

Jeg har ikke forsvart at hun gikk rett på byen, men jeg skrev en forklaring på hvorfor hun kanskje gjorde det. Hvem veit hva hun gjorde på den festen uansett? Satt å grein fordi hun hadde det jævlig...?

Mirann: Du og din logikk er bare så tvers igjennomsyret av tåpelighet at jeg skjønner ikke at det går ann å stå for noe slikt engang. Hvem i huleste heiteste trenger en "konfirmasjon" på at man er attraktiv ved å gå på byen?? Holder det ikke at kjæresten din elsker deg, eller skal det være slik at vær gang man føler seg utenfor skal man søke trøst i fremmede? For med andre ord da så står jo du for utroskap, som hvertfall jeg ser på som forkastelig.. Forventer et godt svar her nå..

Tåpelighet er det ditt innlegg som bærer preg av. Jeg har aldri sagt at man MÅ gå på byen for å føle seg atraktiv. Jeg skrev bl.a. at man kan flørte for å føle seg atraktiv, det trenger man absolutt ikke gjøre kun på byen.

"Holder det ikke at kjæresten din elsker deg, eller skal det være slik at vær gang man føler seg utenfor skal man søke trøst i fremmede?"

Hva mener du med dette??

Uansett hva du måtte mene, så tror jeg at selv om man er i et godt og sunt forhold, så trenger man til tider bekreftelse på at man er attraktiv blant andre. Spesielt hvis man er i et lengre forhold. Jeg mener absolutt ikke at man skal hoppe til sengs med andre, men litt uskyldig småflørting eller å få et koselig kompliement fra andre gjør godt for selvtilliten.

Jeg ser heller ikke hvor jeg støtter utroskap. Utdyp gjerne den delen.

Og btw; Hvorfor drar du konfirmasjon inn i bildet?? :p

Kan legge til til slutt, hadde jeg ikke likt fitte og pupper hadde jeg hatt et så utrolig lykkelig forhold nå. Gutter/menn tenker så jæææævli annerledes generelt (seff er det rasshøl her også..) når det kommer til emner som ærlighet og rasjonalitet. Kanskje noen av de få kvalitetene jeg ser etter hos jenter, og må seriøst si at med en gang disse er inne i bildet, uansett om jenter hevder de er det selv, mengden er ufattelig liten. Con sitt eksempel er bare ett av utrolig mange..

6311356[/snapback]

Dette viser bare at du har få erfaringer med jenter..

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Er jo ganske tydelig at hun forsvarer seg mot "hetsen" ovenfor. Hvordan klarer du å lese at hun blånekter på at gutter kan være mer ærlige enn jenter? Hvordan kan du (dere) si at et kjønn er mer ærlig enn et annet? Det er 5-6 milliarder forskjellige personligheter her i verden, og jeg tror vi kan klare og sette dem i flere båser enn to! Er navivt å trekke alle over en kam her. Hva denne dama har gjort på byen er det vanskelig for oss og si noe om som ikke kjenner henner.

Lenke til kommentar
Er jo ganske tydelig at hun forsvarer seg mot "hetsen" ovenfor. Hvordan klarer du å lese at hun blånekter på at gutter kan være mer ærlige enn jenter? Hvordan kan du (dere) si at et kjønn er mer ærlig enn et annet? Det er 5-6 milliarder forskjellige personligheter her i verden, og jeg tror vi kan klare og sette dem i flere båser enn to! Er navivt å trekke alle over en kam her. Hva denne dama har gjort på byen er det vanskelig for oss og si noe om som ikke kjenner henner.

6312354[/snapback]

Du din lolleball, sterkt behov for å krangle ? Kom på døra mi skal jeg knuse tryne ditt med mine nye vinglass fra ikea :p

Prøver ikke henge ut noen, men alle gutter jeg har kjent har vært ærlige og oppriktige. Men ikke alle jenter derimot.

Lenke til kommentar
Krangle? Jeg? Neinei  :ermm:

Men hvem du har kjent som du tror har vært ærlige og hvem som faktisk er det/ikke er det sier ikke nødvendigvis så mye om andre ;)

6312406[/snapback]

Men sier jeg at jeg kjenner alle jenter og veit at alle jenter er sånn.

Sier jeg at jeg kjenne alle gutter for så å si at alle er sånn ?

Jeg sier "JEG er faktisk ikke enig..."

Lenke til kommentar
Vel... som topic sier... Slo damen opp med meg for ganske nøyaktig 30 minutter siden... Vi satt og snakket om å flytte sammen og plutselig mitt i samtalen fant hun ut at hun måtte finne seg selv, og det kunne jo ikke jeg være en del av... Så hun tok med seg hjertet mitt og gikk....!

Vi har vært sammen i nesten 2 år nå, og jeg har så ufattelig mye minner med henne... Nesten bare gode! Det er til og med vanskelig å skrive på pc`en fordi at hun pleide å sitte på fanget mitt når jeg satt her... Og kysse meg på kinnet og si hvor mye hun elsket meg... Hun gjorde det faktisk seinest i går... Alt her hjemme minner om henne... Bilen min, sengen min, gulvet, taket, tv`en, dvd samlingen min..alt....

Jeg trenger råd og hjelp til hvordan jeg skal takle dette... Dette er det første skikkelige forholdet jeg har vært i... Og så ryker det på denne måten...

Hvorfor gjør damer slikt? Hva betyr "finne seg selv"? Hvorfor så plutselig etter 2 år...? Hva kan jeg gjøre....??

sikkert masse skriveleif her.. Men er masse tårer på tastaturet!

6298581[/snapback]

det beste ville være å ikke tenke på henne. slikt er kjipt når det skjer men man kan ikke gjøre noe med det desverre. prøv å glemme henne. det vil være best. move on. finner sikkert en bedre snart.

Lenke til kommentar
Miriann jeg leser det du har skrevet, å du blånekter på at gutter er mer ærlige en jenter.

Jeg er faktisk ikke enig, jenter sier som regel ting, men de sier aldri alt.

6311489[/snapback]

Akkurat hvor blånekter jeg??

Jeg sier at det blir for dumt å si at alle gutter er mer ærlige enn alle jenter! Man kan ikke skille sånn etter kjønn. Det går like mye på personlighet. Og vi e aill sammen individa!

Edit: Btw, dere gutter her inne tolker jo verre enn ei kjerring! :p

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Gå på fylla og finn noe mus.

6298653[/snapback]

kloke ord :)

6299084[/snapback]

Or not

Ikke gjør noe du kommer til å angre på om det blir dere igjen.. Det er mitt råd.. Du klarer ikke glemme henne og det dere hadde bare ved å knulle det første og beste du ser. :hrm:

6310654[/snapback]

Trenger vel ikke glemme henne? Men å komme seg ut å slå seg litt løs funker ofte :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært i noelunde samme situasjon som Con, både på ene og andre siden. Jeg var sammen med eksen min i nærmere 3 år, fra jeg var 15 til jeg var 18. Han var nesten 3 år eldre enn meg, men vi forandret oss uansett drastisk mentalt sett på de tre årene vi var sammen. Til slutt hadde vi rett og slett vokst fra hverandre. Forhold som starter i en alder av under 17 år, tror jeg er så og si dømt til å mislyktes. Nå har eksen til Con blitt 18 år, og hun har mulighet til å gå på byen og feste sammen med vennene sine. Det er desverre slik for mange, at de trenger å leve livet før de kan slå seg til ro. Kanskje kunne hun ønske at hun hadde møtt ham senere - slik at hun fikk tid til å leve livet før de kan slå seg til ro sammen.

Jeg har også vært i et forhold hvor han sa at han elsket meg, men plutselig så gjorde han ikke det lenger. Det er godt over et år siden forholdet tok slutt, men jeg kjenner faktisk det svir den dag i dag. Han var også slik at han ikke ville snakke om ting, og det var i grunn det verste. Å ikke få kranglet fra seg, få blitt ferdig med det - det er noe dritt.

Gladnyheten er uansett at jeg har funnet mannen i mitt liv. Det tar noen forhold før man lærer viktige ting. Ting som ærlighet og åpenhet har jeg lært meg til. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke var den beste kjæresten for eks-kjæresten min gjennom 3 år. Vi kommuniserte dårlig sammen, jeg løy, jeg gjorde mye dumt. Til slutt gikk det ikke mer. Jeg vet jeg knuste hjertet hans. Hadde jeg hatt muligheten skulle jeg gjerne tatt alt tilbake, men det kan jeg ikke.

Konklusjonen min er at desverre så er unge jenter svært sjelden klare for seriøse langvarige forhold. Ikke gutter heller for den saks skyld. Hadde du møtt henne nå kunne det kanskje gått. Kanskje dere burde ta en laaang pause fra hverandre. Dette med ferien høres ikke så lurt ut egentlig. Du burde holde deg unna henne, selv om det kanskje høres vondt ut.

Lenke til kommentar
Miriann jeg leser det du har skrevet, å du blånekter på at gutter er mer ærlige en jenter.

Jeg er faktisk ikke enig, jenter sier som regel ting, men de sier aldri alt.

6311489[/snapback]

Akkurat hvor blånekter jeg??

Jeg sier at det blir for dumt å si at alle gutter er mer ærlige enn alle jenter! Man kan ikke skille sånn etter kjønn. Det går like mye på personlighet. Og vi e aill sammen individa!

6312732[/snapback]

Ja det har jo are og odin bevist. Men nå går det maks off-topic

Lenke til kommentar

Jeg er gutt, men ikke redd for å si at jeg er mye mer enig med mirann og darkness| her enn "ligge med hvemsomhelst gjengen". - Kanskje alt for mange gjør akkurat det, både gutter og jenter.

Uansett... for at et forhold skal funke, så må begge to være trygge på seg selv og egen identitet og personlighet. - Ellers blir jo den ene dominert av den andre og vil føle seg utilpass i forholdet. Og hvem man selv er, lærer man ikke mens man er i et forhold. Det tror jeg at man kun kan gjøre mens man er singel (og alene og kontemplerer)...

Det er kanskje ikke så rart at en 18 åring har lyst til å fly på byen støtt og stadig, mens en 24 åring vanligvis ikke gidder å dra så ofte på byen. Den konflikten tror jeg er stor nok til at den kan bryte opp mange forhold. Særlig når en av partene har et underskudd i sine behov (som hun/han tror at kan oppfylles ved å dra på byen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...