abene Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 I en fersk rapport fra Microsoft kommer det frem at mange PC-er er blitt infiserte av trojanske hester som gjør PC-ene om til zombier. Les mer Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Selvfølgelig er det mange trojanske hester som skaper zombier, de er jo ment til å utnytte åpne porter og gjør ikke skade på samme måte som et virus. Om alle hadde lukket de portene man ikke bruker så hadde veldig mange av disse zombiene forsvunnet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Problemet er vel at bestefar som har fått seg internett hjemme, som klikker Yes hver gang han får en forespørsel i Explorer, åpner alle vedlegg i Lookout Depress og ikke vet hva i alle dager en firewall er, ikke kan gjøre det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 En av konklusjonene i rapporten skal være at over 60% av PC-er med det aktuelle verktøyet installert er blitt til zombier. Så verktøyet har gjort pcene til zombier?? Setningen kan ivertfall misforståes. Virus, spyware, ormer og lignende er desverre svært utbredt. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå er det ikke bare *bestefar* som har rusk på maskina. Det er også noen av den yngra garde som ikke greier å holde PC`en rein. Har vert innom lan som jr. har deltatt på, og har erfart at det slurves med sikkerheten. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå er det ikke bare *bestefar* som har rusk på maskina. Det er ogsånoen av den yngra garde som ikke greier å holde PC`en rein. Har vert innom lan som jr. har deltatt på, og har erfart at det slurves med sikkerheten. 6298617[/snapback] Det gjelder vel store deler av de yngre brukerene, og en god del av resten. Relativt få av de pc-brukerene jeg kjenner bryr seg om sikkerehet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Absolutt, men det var selvfølgelig bare for å gi et eksempel. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hyggelig at programmet/verktøyet til Microsoft i hvert fall funker. Det er jo mange som trenger å få scanet maskinen sin uten at de trenger å gjøre en ting. (De trenger jo ikke trykke på en knapp en gang. Alt går automatisk) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hvis det viser seg at OneCare er en bra løsning, så ser jeg ikke hvorfor ikke Microsoft ikke kan promotere det. Da jeg leste i en kommen tar på FileForum, at Spybot S&D fant bare 30%, men Windows Defender fant 80%. Hvorvidt dette er sant eller ikke skal ikke jeg påstå. Uansett, så trenger folk mere hjelp når det gjelder sikkerhet. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå er jo ikke Spybot så veldig bra program heller da og 80 % er jo ikke så veldig bra for et AV program. De fleste greier å finne nærmere 100%. Problemet til mange antivirus programmer (i hvert fall etter det jeg har erfart) er at de ikke alltid greier å fjerne spywaren/antiviruset. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå er jo ikke Spybot så veldig bra program heller da og 80 % er jo ikke så veldig bra for et AV program. De fleste greier å finne nærmere 100%. Problemet til mange antivirus programmer (i hvert fall etter det jeg har erfart) er at de ikke alltid greier å fjerne spywaren/antiviruset. 6299017[/snapback] Jeg tør dog nesten påstå at noen typer malware nå til dags er værre å både oppdage og spesiellt kvitte seg med en tradisjonelle virus. Jeg visst dog ikke at spybot bare tok 30% Selv er min strategi å unngå å bli infisert med drittet til å begynne med. Hvis man er litt forsiktig med hva man klikker på uten å vite hva det egentlgi er, så kommer du langt =) -Stigma Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Er det her reklame for at folk skal kjøpe Microsoft sin antiviruspakke? Lenke til kommentar
G Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Programmet har aldri funnet noe malware på min PC. Det er nesten så jeg får følelsen: "gjør programmet noen jobb i det hele tatt" :!: Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Akkurat den samme følelsen har jeg også. Men så passer jeg jo godt på hva jeg laster ned og åpner av ukjente filer. Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det programmet klarte å fjerne drivern til det trådløse nettverks kortet mitt Ellers så fant det ingenting av Maleware. Vet ikke helt hva jeg skal tro om det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå