Gå til innhold

FireWire: Delayed Write Error :: Løst

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg sliter noe sykt med firewire og eksterne harddisker på maskina mi.

Har 2xEksterne Disker som begge har firewire, da pcen min er en laptop med 2xUSB2 porter og min kjære USB hub ikke lenger fungerer så er jeg avhengig av firewire til den ene disken intill jeg får kjøpt meg en ny USB hub. Men vil da uansett få den fordømte FireWiren til å virke.

Problemet er som følger:

Alt er fint når jeg starter maskin og disken går greit å browse på etc, men når jeg skal flytte eller laste ned data på den så får jeg "Delayed Write Error" denne feilmeldingen popper opp helt tilfeldig, noen ganger kan jeg bruke disken i timesvis og andre ganger så får jeg overført 20MB før den kapitulerer.

Jeg har trålet nettet for løsninger og det ser ut som om det er utrolig mange andre som har dette problemet. Jeg har trålet microsaft for patches og fant en som jeg har installert, denne gjorde faktisk problemet enda mer hyppig. Jeg har gjort det jeg kan av bruker tips på dette men till ingen nytte.

Det eneste jeg ikke har gjort er å rolle firewire driveren tilbake til SP1, dette fordi jeg ikke har den liggendes tilgjengelig så jeg får ikke gjort det.

Er det noen her som har vært borti noe lignende og som har en løsning som faktisk kan virke?

Jeg har prøvd med 2 forskjellige disker som nevnt over.. Den ene er et "noname" harddisk kabinett med en western digital i og den andre er en Western Digital Special Edition (den med lys i). Den første disken er 200GB og den andre 250GB. Begge diskene funker perfekt på USB.

Edit: Kan vel legge til et par sider jeg har brukt masse i min jakt på en løsning.

busTRACE Technologies

Ultraproducts.com

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok ikke googlet nok,

for da ville du ha funnet noen poster jeg lagde i Feb -05,

som jeg har fått mange tilbakemeldinger på.

http://groups.google.no/group/microsoft.pu...6d3a651deb53281

Pkt. 1

Hvilket chipset bruker kabinettene dine ?

Pkt. 2

Har du oppdatert bios på disse ?

Pkt. 3

Har du lest det som står her :

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;885464

og ringt MS og spurt etter HotFix'en ?

Lenke til kommentar
Du har nok ikke googlet nok,

for da ville du ha funnet noen poster jeg lagde i Feb -05,

som jeg har fått mange tilbakemeldinger på.

http://groups.google.no/group/microsoft.pu...6d3a651deb53281

Pkt. 1

Hvilket chipset bruker kabinettene dine ?

Pkt. 2

Har du oppdatert bios på disse ?

Pkt. 3

Har du lest det som står her :

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;885464

og ringt MS og spurt etter HotFix'en ?

6303831[/snapback]

Pkt. 1 : Husker ikke, men har flashet begge

Pkt. 2 : Se Pkt.1

Pkt. 3 : Har lest det som står der, har ikke ringt MS for hotfix da jeg fant den for download og har installert den som jeg skrev i mitt første innlegg.

Leste igjennom http://groups.google.no/group/microsoft.pu...6d3a651deb53281 og kan ikke si jeg fant noe mer der enn det jeg har gjort andre plasser, og nei den siden der har ikke komt opp i mine søk på google.. "Delayed Write Error Firewire" uten "" og lignende søk, er mulig den har komt opp men da såpass langt bak i rekken at resultatene begynner å bli uinteresante.

Kan legge til at jeg har også satt opp pagefilene til 1024-2048 på alle disker uten at dette hjalp det minste.

Skal se over "Bios på diskene" og se etter oppdateringer på dem siden det er en god stund siden jeg flashet dem.

Ellers takk for respons.. Kommer tilbake med videre status etterhvert.

Edit: Har testa med 2 komplett forskjellige disker.. Den ene er en standard WD 250GB Special Edition og den andre er en jeg har montert selv.. Den har jeg nå flashet firmwaren på, det er en prolific 3507 chip i den. Den har ikke koblet seg ned enda men transfer raten er så sykt dårlig nå at forskjellen er minimal egentlig. Har testet med 3 forskellige firmware til den.

Etter 4 timer med liten eller ingen aktivitet bestemte firewire disken seg for å kræsje explorer og spamme "Failed to blablabla" errors. Har nå funnet en firmware fra 2006 og flashet den men sliter fortsatt med samme problem som før.

Begynner å få hele firewire dritten i halsen her, USB HUB for the win ;)

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

Svaret på et problem kan i mange tilfeller være så enkelt at det nesten er patetisk.

Jeg har en Dell Inspiron 8500 Laptop og tok et siste desperat søk med Dell i tillegg til det jeg pleier å søke.

Fant da en med samme laptop og samme problem som meg, det eneste! han hadde gjort var å sette power scheme fra Laptop/Portabel til Desktop og vips så var problemet over.

Testa dette nå og har overført ca 20GB til disken uten feil, eneste nå er at det går ganske tregt så jeg må nok fjerne endel dill som har blitt installert i desperasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...