Bimmelom Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei. Jeg må ha meg et nytt kamera igjen, og har sett på https://prisguiden.no/product.php?p...853&view=images dette. Er dette et bra kamera ? Minnebrikke har jeg fra før, så det trengs ikke. Jeg vil helst ikke over 2500,- for et kamera, og det er viktig at det er tynnt, noe som Casio kameraet ser ut til og være. Så, kom gjerne med forslag til et annet eller om jeg faktisk burde ta det kameraet der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Canon Ixus 60 kan jo være et alternativ, det er sjelden kameraer med disse spesifikasjonene er mindre enn dette. https://prisguiden.no/product.php?productId=41876 Har et Ixus 50 selv (største forskjellen er vel 5 kontra 6 MP), og er knallfornøyd. Til å være et kompaktkamera tar det meget bra bilder, og batterilevetiden er helt utmerket(!), men vær også litt bevisst på at blitzen på både Ixus 60 og det ovennevnte kameraet er ganske så svak. Endret 13. juni 2006 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Og vær også klar over at jo tynnere et kamera er, jo mer går det ut over optisk ytelse. Et noe tykkere kamera, om du kan leve med det, vil stort sett gi deg betydelig skarpere bilder. Jeg er heller ikke spesielt glad i Casio sin etterbehandling av bilder, bl.a. overdreven skarphet og fargemetning, for å prøve å skjule de optiske feil man får med et så tynt og lite kamera, men det er vel en smakssak. Ixus 60 er vel et av de alle beste kamera i denne størrelsen, og det eneste (?) med optisk søker, noe som er VELDIG greit nå når det er sommer og (forhåpentligvis) mye sol Mye sol kan ta fra deg muligheten til å bruke skjermen som søker, og har du ikke optisk søker da, så blir det mer på lykke og fromme hva du tar bilder av. Bruk av optisk søker vil også øke batterilevetiden dramatisk, men nå skal det sies at Casio har tradisjonelt vært veldig gode på batterilevetid, utløserhastighet og brukervennlighet. Om batterikapasiteten kan være like bra på et så tynt kamera som tidligere modeller, er vanskelig å si, for er kameraet tynt, må også batteriet være tynt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå