Gå til innhold

7900 GO GTX Vista-støtte

Anbefalte innlegg

Jeg installerte det nylanserte Vista beta2 OS'et i går, men oppdaget til min forskrekkelse at det gjør et skuffende forsøk på å gjenkjenne kortet mitt. Jeg har en Dell xps m1710 med nvidia 7900 go gtx 512ram og alt fungerte flott med xp media center edition. Jeg har lastet ned drivere fra dell OG fra nvidia. De fra nvidia er til og med vista-spesifikke, men alt vista finner er et 256mb vga-kort. Hva i helvete gjør jeg? Må jeg bite i det sure eplet og gjeninstallere xp, eller har noen i samme situasjon klart dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lastet ned drivere fra dell OG fra nvidia. De fra nvidia er til og med vista-spesifikke, men alt vista finner er et 256mb vga-kort. Hva i helvete gjør jeg? Må jeg bite i det sure eplet og gjeninstallere xp, eller har noen i samme situasjon klart dette?

6298053[/snapback]

Du trenger drivere som støtter Vista Beta2, XP driverene fungerer ikke, og du trenger også drivere som støtter GO-serien (mobile brikker). Driverene på nVidia sine sider gjør ikke det, derfor må du legge inn en modifisert INF-fil.

http://www.laptopvideo2go.com/index.php?dr...=3&type=1&dir=1

Det er driver 88.61 du må bruke til Vista Beta2

Lenke til kommentar
Nvidia reklamerer jo med nye Vista-drivere, så jeg regna med at de faktisk var kompatible med vista. Men jeg får prøve ditt forslag når jeg kommer hjem fra jobb.

6298643[/snapback]

Ja, og det er de... Men mobile brikker (GO) legges ikke inn i de vanlige driverene, dette på grunn av at mange av fabrikantene har sine egne varianter og oppløsninger.

Det er samme praksis hos ATi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...