Gå til innhold

Kjøp av minnekort til Casio Exilim EX-Z1000?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp bestilt Casio Exilim EX-Z1000, og lurer på hvilket minnekort jeg skal kjøpe. Det står mellom to kandidater: SanDisk Extreme III 2GB og SanDisk Ultra II 2GB. Førstnevnte er ikke på lager, og lurer på om jeg skal vente med å bestille, eller like godt bare gå for sistnevnte versjon?

Vil jeg merke forskjell på disse kortene i et slikt digitalkamera? Vil bildevisning av bilder i kameraet gå like raskt?

Og ja, jeg skal ha ett av disse to kortene! :)

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen grunn til å kjøpe Extreme III til et kompakt digitalkamera. Kameraet i seg selv vil ikke klare å utnytte forskjellen mellom Extreme III og Ultra II. Mulig at selv Ultra II er for raskt for kameraet, men med tanke på at kameraet er 10 megapixler (galskap, spør du meg), så kan det være greit med et kort som er minst like raskt som kameraet.

Hvorfor galskap? Vil tro du får mer støy enn pixler på litt over laveste ISO verdi med såpass mange pixler (og hva i all verden skal man med så mange pixler uansett?), men det er ikke det vi diskuterer her.

Lenke til kommentar

Først og fremst; gratulerer med nytt kamera! :) Du trenger ikke raskere kort enn standard Sandisk SD kort. Tror ikke du vil merke forskjell på standard hastighet, Ultra II og Extreme III på dette kameraet uansett. :) Bildefremvisningen går nok ikke så mye raskere da den største begrensningen ligger i kamerahuset. Overføring av bilder ifra minnekortleser vil nok gå raskere med et raskere kort, men ikke ifra kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...