trygveaa Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg og en venn hørte på en mp3-spiller med øreproppene som fulgte med (en propp hver). Han holdt på med mobilen og plutselig så smalt det i øreproppene og mp3-spilleren skrudde seg av. Smellet var ikke så høyt så vi fikk ikke vondt i øret. Både øreproppene og mp3-spilleren virket etterpå. Tror ikke det skjer så ofte siden jeg bare har opplevd det en gang og ingen andre jeg kjenner har opplevd det. Det skjedde heldigvis ikke noe galt med ørene våre, men vi brukte øreproppene som fulgte med så det har nok ikke noe å si. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hørselen ryker vel ved 130db? Hårene i øret brekker av ved 130db mener jeg å huske.. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Når TVen ser slik ut kan man få til mye fint. Var det noen som nevnte dårlig jordet bilderør? Det hører med til historien at denne TVen tok livet av seg selv etter at kontrollpanelet ble liggende oppå bilderøret og det slo over... Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nei, jeg tro ikke det er riktig. Bare se sitat fra artikkelen linket til over: - Vi er bekymret for ungdom som bytter ut de originale øreproppene. De uoriginale leverer ofte høyere lyd og de fleste mangler sperre for overbelastning. Kombinert med at øreproppene ikke er tilpasset mp3-spilleren, kan dette føre til hørselsskader ved at lyden blir for høy, sier sjefsingeniør Hans Lie i Direktoratet for samfunnssikkerhet- og beredskap (DSB). Jeg snakker om statisk elektrisitet...Han sier ingenting om hvorfor orginale propper er bedre når det gjelder statisk elektrisitet. Hva er det som gjør orginale propper så mye mer motstandsdyktige? Bedre skjermet? 6298717[/snapback] Jeg mener at "alle" ørepropper er farlige siden de ikke har isolasjon mot ekstern støy noe som gjør at brukeren skrur opp lyden og dermed kan det skje skader...Jeg anbefaler alle å bytte orginale ørepropper mot dyrere headset med isolasjon og langt fyldigere lyd. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hørselen ryker vel ved 130db? Hårene i øret brekker av ved 130db mener jeg å huske.. 6300080[/snapback] nei, må litt mer til. Her er en liste over db: http://www.makeitlouder.com/Decibel%20Level%20Chart.txt rekorden er 320db! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå