Gå til innhold

Statisk elektrisitet + ørepropper = 150db smell?

B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var vel oppe i media for en stund siden tror jeg. Det er aller størst sannsynlighet for at dett skjer med uorginale og billige øreplugger. Kjøpt derfor noen av et kjent merke som du vet har kvalitet og god lyd ;) Hold deg langt unna de til kr 29,90 hos Nille...

Lenke til kommentar
Var på TV2 hjelper deg, de tok litt på tven osv..

IKKE GJØR DET!

6298434[/snapback]

Sitter her og hører med mitt creatvise sett.. tok på skjermen, ingen reaksjon.

6298547[/snapback]

Det gjelder vel kun CRT-skjermer siden de har mye statisk elektrisitet... og det er ikke 100% sikkert, men det kan skje...

Og 150db... ødelegger man ikke øra da?

Lenke til kommentar
Var på TV2 hjelper deg, de tok litt på tven osv..

IKKE GJØR DET!

6298434[/snapback]

Sitter her og hører med mitt creatvise sett.. tok på skjermen, ingen reaksjon.

6298547[/snapback]

Det gjelder vel kun CRT-skjermer siden de har mye statisk elektrisitet... og det er ikke 100% sikkert, men det kan skje...

Og 150db... ødelegger man ikke øra da?

6298696[/snapback]

hehe, er en crt skjerm, og man kjenner at det er elektrisitet når man tar på den

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør orginale propper så mye mer motstandsdyktige? Bedre skjermet?

6298717[/snapback]

Etter hva jeg har hørt har merket ingenting å si... ;) Alle er like utsatt.

6298744[/snapback]

Exactly! Det er det jeg også mener.

6298777[/snapback]

Nei, jeg tro ikke det er riktig. Bare se sitat fra artikkelen linket til over:

- Vi er bekymret for ungdom som bytter ut de originale øreproppene. De uoriginale leverer ofte høyere lyd og de fleste mangler sperre for overbelastning. Kombinert med at øreproppene ikke er tilpasset mp3-spilleren, kan dette føre til hørselsskader ved at lyden blir for høy, sier sjefsingeniør Hans Lie i Direktoratet for samfunnssikkerhet- og beredskap (DSB).

Lenke til kommentar

Har faktisk merket at det er mange som har lyden veldig høyt på, og det må da ødelegge hørselen til mange flere enn de tilfellene som er av statisk påvirkning av propper, eller hva?

Og ikke snakk om at jeg skal ha møkka-øreproppene som fulgte med spilleren min, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...