Christer1 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå har morfar fått en program med pc'en. Det som skjedde var at pc'en bare plutselig gikk av da han brukte den. Det som skjedde da han skulle skru den på igjen var at han fikk beskjed om å sette inn bootdisk. Men i går så tok jeg en tur opp til han og da jeg skulle skru den på skjedde det samme, så gjorde det noen ganger tilslutt da kom den inn i windows, men skrudde seg av etter noen få sekunder omtrent. Rakk ikke å gjøre noen ting. Den er også treig til å skjønne at den skal starte når jeg trykker på on knappen, noen ganger da vi skal skru den på så hører vi " klikk klikk klikk klikk" fort og at HD og power ledet lyser i samme takt før den stopper. Venter vi litt til så skrur den seg på. Noen som har vært borti samme problemet? Kunne trengt litt hjelp her. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå har morfar fått en program med pc'en. Hva sadu sa du? Hvilken PC? Gammel? Fikk ikke helt tak i historien din Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Nå har morfar fått en program med pc'en. Hva sadu sa du? Hvilken PC? Gammel? Fikk ikke helt tak i historien din 6297939[/snapback] hehe sorry, mente problem.. Den er vel litt over 3 år gammel, celeron 2,4ghz. 80gb harddisk 256mb eller 512mb ram. Husker ikke helt Chieftec strømmeforsying og kabinett Den har funket fint helt til nå, da den plutselig skrudde seg av. Resten av forklaringen var vel grei ? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Strømforsyningen.. Kan nesten ikke være noe annet .-) Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Strømforsyningen.. Kan nesten ikke være noe annet .-) 6298821[/snapback] Drar opp i dag å tester en annen jeg da Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Sjekk at alle ledningene inne i maskinen er koblet til. Spesielt til hd'en, kan være at det er noe problem med strømen til hd'en, prøv å bytt på molex kontaktene. Lenke til kommentar
RickyP Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Du kan også skjekke vifta til cpu en.... mulig det har samlet deg så mye støv at cpuen har blitt overopphetet..... den sskal slå seg av automatisk ved 65 grader (noen pcer er høyere toleranse...75,85 grader.)..... Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg tror det var strømforsyningen, den funket fint etter jeg byttet den. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Godt det var en enkel løsning :-) God jobb .-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå