Andrivio Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 hei, har en thundra 1557 laptop her, med 512mb minne. satte inn ekstra minne på 1gb men da fikk maskinen bare svart skjerm når jeg skrudde den på igjen. er ikke akkurat så "inn" i dette her, så er det noe mer dere trenger av info, så skal jeg finne ut av det. men er det noen som vet hva som kan vær årsaken til svart skjerm? takker på forhånd. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Sjekk om du har montert minnet skikkelig, altså at minnebrikken er satt godt på plass. Hvis ikke det er problemet, kan det være et kompatibilitetsproblem. Sjekk om minnebrikken du kjøpte er testet for bruk i Tundra 1557 -maskinene. Sjekk også at det er mulig å ha brikker med forskjellig størrelse i maskinen (altså om du begge brikkene må være av samme størrelse for at det skal fungere. Slik jeg har forstått det nå, har du en brikke på 512MB og en på 1GB). Lenke til kommentar
Andrivio Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Sjekk om du har montert minnet skikkelig, altså at minnebrikken er satt godt på plass. Hvis ikke det er problemet, kan det være et kompatibilitetsproblem. Sjekk om minnebrikken du kjøpte er testet for bruk i Tundra 1557 -maskinene. Sjekk også at det er mulig å ha brikker med forskjellig størrelse i maskinen (altså om du begge brikkene må være av samme størrelse for at det skal fungere. Slik jeg har forstått det nå, har du en brikke på 512MB og en på 1GB). 6297692[/snapback] stemmer, en på 512 og en på 1gb. vet du hvor jeg får sjekket dette?? jeg får forresten ikke brukt bare 1gb brikken i pc`en en gang. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 ... en på 512 og en på 1gb. vet du hvor jeg får sjekket dette?? jeg får forresten ikke brukt bare 1gb brikken i pc`en en gang. 6297713[/snapback] Hvilke spesifikasjoner er det på brikkene. Siden du ikke får brukt !Gb-brikken tyder det på at den ikke passer i maskinen din. Manualen til Laptoppen (evt, sjekk mot produsent) for å finne ut hvilke minnetyper du kan benytte. Lenke til kommentar
Andrivio Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 ... en på 512 og en på 1gb. vet du hvor jeg får sjekket dette?? jeg får forresten ikke brukt bare 1gb brikken i pc`en en gang. 6297713[/snapback] Hvilke spesifikasjoner er det på brikkene. Siden du ikke får brukt !Gb-brikken tyder det på at den ikke passer i maskinen din. Manualen til Laptoppen (evt, sjekk mot produsent) for å finne ut hvilke minnetyper du kan benytte. 6297796[/snapback] jeg kjøpte en TwinMOS pc2-4200 1gb ddr2 CL4. (det som står på pakkningen) er husker ikke hva som stod i laptopen men er nok redd for at jeg har kjøpt feil type. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Det kan virke sånn ja :/ Det kan være du får byttet den i en som passer? Lenke til kommentar
Andrivio Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Det kan virke sånn ja :/ Det kan være du får byttet den i en som passer? 6298010[/snapback] jeg har jo angrerett på varen, men vet ikke om de tar imot den siden embalasjen er åpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå