Gå til innhold

Å hoppe etter et brev

Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid villet ta dette bildet her, og i går så hadde jeg nok av inspirasjon og godvilje til å endelig ta det. Kaste seg ned på asfalten er noe uvanlig og det fascinerer meg. Bildet ble tatt i en liten personlig fotokonkurranse av hun jeg fikk brevet av. Hun sendte til flere personer og alle skal ta et bilde av seg selv og brevet.

Bildet er såklart photoshoppet temmelig kraftig. Kan prøve å forklare hva jeg har gjort. Jeg begynte med å ta bilder av meg selv i luften, hadde da dratt med en stor haug av madrasser og hagemøbel puter for å lande på. Dette funket bra og jeg fikk broren min til å knipse bildene. Så kom det vanskelige, og det er er skyggen.

Skyggen i det ferdige bildet består av diverse bilder som jeg tok av min egen skygge.

Det jeg ble litt mindre fornøyd med må nok være bena.. Vet ikke helt hva jeg syntes om disse. Hva syntes dere?

Har jeg også blurret bakgrunnen for mye? Jeg var ikke helt fornøyd med bygningene og slikt så jeg la på litt ekstra blur der.

La meg få vite alt, jeg vil så prøve å forbedre dette bildet. :thumbup:

post-95684-1150175509_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra bilde synes jeg, men skyggen er kanskje plassert litt annerledes enn f.eks. skyggen fra brevet? Når jeg ser på brevet ser det ut som sola står oppe til venstre, når jeg ser på blomsterpotta, ser det ut som sola står mer rett frem, litt lavt, mens din skygge gir inntrykk av at sola står rett over deg.....

Tommy

Lenke til kommentar

Så jeg burde kanskje flytte skyggen litt mer til høyre i bildet?

Slikt at den matcher skyggen til blomsterpotten.

Får se om jeg får det til.. Det er nok her det virkelig komplisert kommer inn.. Hvis jeg skal begynne å flytte på slike ting..

Lenke til kommentar

Kjempe kult bilde - likte både måten du har tatt utfordringen fra venninnen din på og hennes utfordring var også kul :)

Greit nok de andre har påpekt skyggen, men det jeg blir litt "irritert" over når jeg ser på bildet er ikke skyggene, men at du ser på et punkt som virker "fjernt" - vet at det ikke kan ha vært lett å tenke på det og alt med skygger osv når du var i gang. Men skulle ønske du hadde et blikk på bildet som pekte fremover og ikke rett ned, for da hadde det virket som du VIRKELIG var på vei mot konvolutten :)

Men må rose deg for at du har gjort en kjempe jobb som du bør være fornøyd med, men vil bare si min mening tilfelle du får flere utfordringer fra venninnen din ;)

Mvh

Rolf

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle kommentarene.

Og kritikken på både skyggen, blikket og fingrene :)

Det er en masse småting å legge merke til med et slikt bilde, og jeg ser ikke alt selv, så tusen takk for at dere hjelper til. :) Jeg må nesten bare huske det til neste gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...