Gå til innhold

Får feilmelding: Datakjøringsforhindring?

Anbefalte innlegg

Jeg får denne feilmedlingen når jeg inne på min datamaskin etc. ::

"Datakjøringsforhindring.

Windows har lukket dette programmet for å gi bedre beskyttelse mot datamskinen.

Navn: Windows Utforsker"

Dette fører til at PCen blir treg og min datamaskin klikker til slutt..

Nedenfor stod det: Hva bør jeg gjøre?. Sann hjelpe fil til windows kom opp, selv om det ikke hjelpe så mye. Det står at det går an å slå det på for alle programmer, derfor må det vel gå ann å slå det av. Men hvor finner jeg det?

Har holdt ut med denne feilen lenge nå, men nå er det nokk.

post-78024-1150147776_thumb.jpg

Endret av Crazymonkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får denne feilmedlingen når jeg inne på min datamaskin etc. ::

"Datakjøringsforhindring.

Windows har lukket dette programmet for å gi bedre beskyttelse mot datamskinen.

Navn: Windows Utforsker"

Dette fører til at PCen blir treg og min datamaskin klikker til slutt..

Nedenfor stod det: Hva bør jeg gjøre?. Sann hjelpe fil til windows kom opp, selv om det ikke hjelpe så mye. Det står at det går an å slå det på  for alle programmer, derfor må det vel gå ann å slå det av. Men hvor finner jeg det?

Har holdt ut med denne feilen lenge nå, men nå er det nokk.

6296444[/snapback]

Feilmeldingen i kombinasjon med skjermbildet kan tyde på at en Codec (den komponenten som dekoder lyd/bilde i filmer) ikke er helt god. Jeg vil da anbefale deg å laste ned en oppdatert pakke med codecs, men jeg har dessverre ingen URL til deg. Jeg husker aldri slikt selv, og må søke på google eller ta kontakt med venner selv. (Dette er en av de få delene av Windows som jeg bruker svært liten tid på ;) )

Lenke til kommentar

Jeg fann en test som skulle skjekke at alle codecene var i orden. Var bare et som ikke funket: Nero Digital AVC Video Enc. Men kan ikke fatte dette er problemet. Den codacen skulle ikke ha blitt avinnstallert skikkelig + at jeg har ikke Nero lenger...

Veldig usikker..

Søkte på Windows codecs på Google, lastet jo ned noe som så ut som å være til Windows Media player..Er veldig usikker på dette, skulle nok helst hatt en link ja..

Lenke til kommentar

Se om du finner følgende fil etter en slik feil:

C/

dokumenter og instillinger/

brukeren din/

lokale innstillinger/

temp/

blablamappenavn f eks WERb355.dir00 eller noe i den stilen

appcompat.txt

Mulig du må slå på Vis systemfiler og Vis skjulte filer i Mappealternativer for å se filen.

I denne filen (appcompat.txt) skal det kanskje stå hva Explorer ikke liker.

Post gjerne innholdet her.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det har med previewfunksjonen til explorer som ofte (IMO alltid) lager problemer.

Denne previewfunksjonen for mediafiler skrur du av ved å kjøre:

regsvr32 /u shmedia.dll

(lim det inn i start->run)

Når det gjelder codecs er jeg sterkt imot å laste ned såkalte "codecpacks". Du trenger rett og slett ikke 35MB codecs av alle former og farger da 95% (tatt ut av ræva) av alle videofiler er av de fire store eller er kompatible med en standard/profil og kan avspilles uten å ha akkurat den codecen. Jeg anbefaler å installere en ny build av ffdshow (www.x264.nl) og det kombinert med en spiller som har AC3-filter (som mediaplayer classic fra sourceforge.net) er alt jeg trenger hvertfall.

(Jeg har også koepis XviD fordi den gir bedre ytelse på mine svake skjermkort)

Dersom du kommer over en videofil/lydfil du ikke kan spille av bruker du f.eks gspot for å lese ut codec (som gjør at du kan google etter nøyaktig den codecen du trenger) eller du kan lese ut fourcc i under 'filters' ved å høyreklikke på skjermen i mediaplayer classic.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Jeg vil tro det har med previewfunksjonen til explorer som ofte (IMO alltid) lager problemer.

Denne previewfunksjonen for mediafiler skrur du av ved å kjøre:

regsvr32 /u shmedia.dll

(lim det inn i start->run)

6304281[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan det gikk for Crazymonkey, men det fungerte for meg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...