Gå til innhold

Rippe DVD'er - lovlig grunn


N_R

Anbefalte innlegg

Hei, har et lite problem. På jobben sender vi ut DVD-trailere på ett videosystem, men vi kan for det første ikke sende 4x1GB VOB, og ofte skal de redigeres/klippes. (Kommer ofte med sort oppe og nede som må klippes bort, eller redigeres på tid). Får DVD'ene rett fra Sandrew Metronome, SF Norge osv, så vi har full godkjennelse for det vi gjør. Trailerne sendes på plasmaskjermer som står i utleiebutikkene.

 

Problemet er at disse ofte er krypert, så de må rippes til disk først. Vel, det går egentlig greit. Men - det går ikke alltid så fort. Så jeg trenger en DVD-rom som er KJAPP til å lese/rippe dvd'er. Har dere anbefalinger her? Helst en brenner egentlig (hvis den er like kjapp), for jeg har bare en brønn siden det er en Shuttle jeg bruker.

 

(Men, så er det det å få det inn i noe redigerings-software da. Ideelt sett også et verktøy som trimmer vob-filene uten å re-encode de. Finnes det noe bra her forresten? Bruker Premiere 1.5 til daglig, så alt Premiere tar funker glimrende. 2.0 editerer vel ikke VOB-direkte?)

 

Imtoo og den slags programmer fungerer dårlig, jeg må uansett rippe alt, og ikke er de så stabile heller. Tro meg, jeg har prøvd omtrent alt, men hvis noen vet om en uslåelig kombo så kom gjerne med forslag! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel programvaren strengt tatt gått ut på dato, men den fungerer likevel aldeles utmerket. DVDShrink. Denne kan bruke transcoding til krymping av dataene, det er ikke en total reenkoding, men snarere en måte å lplukke ut deler av de komprimerte dataene, eller noe sånt. Jeg har ikke satt meg grundig inn i det, men det skal gi mindre filer, bedre resultat enn ny enkoding, og det går vesentlig kjappere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...