Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Hei Vurderer å mekke en hjemmeside med forum, og i den forbindelse lurer jeg på om det er mulig å finne navn og personalia utifra en brukers IP? Grunnen til at jeg lurer er fordi det ble noe tull og irriterende hendelser sist jeg laget et forum... Endret 12. juni 2006 av Slettet-xwByZdFZ Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hæ? Vil du ha personaliaen til naboen via ip? er det det du mener? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 nope... bare lurer på om det er mulig å finne ut navn om jeg har IP adressen til vedkommende? Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Kort svar, nei. Det eneste du kan finne ut fra en IP, såframt det ikke er brukt en proxy eller en kompromittert maskin, er hvilken ISP brukeren har. Om du vil ha mere informasjon må du i såfall anmelde saken, deretter må politiet avgjøre om det er god nok grunn til å be ISP'n om personalia. Deretter vil ISP på sin side avgjøre om de mener politiet har god nok grunn til å be om person opplysninger om en kunde. Dette er dog forbeholdt Norske ISP'er, hvilken framgangsmåter som råde rundt om i verden vet jeg ikke noe spesifikt om, men stort sett så må man alltid gå veien via politiet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Nei. Det nermeste blir dette Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Har nylig vært en tråd som det samme ble tatt opp, og det eneste du kan finne ut er ISP, og til en viss grad bosted ved hjelp av litt andre verktøy. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Du trenger bare en tråd om 1 emne - og begge trådene er egentlig feilpostet. De stenges da du uansett har fått svar på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg