donkeykong89 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Hei jeg har fått problemer med PC'en igjen. Denne gangen på grunn av fysiske skader. En dag kom jeg borti kabinettet med stolen, og plutselig skrudde PC'n av seg sjøl. Jeg skrudde på PC'en igjen med det samme og alt funket fint. 1. HELT til neste morgen da jeg prøvde å skru på PC'en og alt frøys ved oppstart. Jeg kom ikke lengre til Asus logoen. Så restartet jeg og kom helt til når den booter. Etter at den har bootet kom jeg inn til innlogging. (jeg har ikke passord beskyttet skrivebord derfor skal den logge inn automatisk) Her stopper hele prosessen. 2. Jeg prøver å restarte igjen, og må gjennom alle prosessene under punkt 1. PC'n stopper noen ganger ved Asus logoen. Så tenkte jeg at det måtte være noe løsne kabler? Så jeg gikk gjennom alle kablene, og tok ut batteriet til hovedkortet og satte det inn igjen. Det hjalp lite. De samme probleme dukket opp, men denne gangen lot jeg PC'n stå på i ca. 30 min. og da kom den endelig inn i windows. Oppstartproblemet forsvant også. Men igjen merker jeg at PC'n er ikke like "normal" som før. Nesten alt går mye tregere nå. F.eks så henger alt ting litt opp noen ganger. Kan dette skyldes av skaden den pådro da jeg kom borti kabinettet med stolen (det var et ganske høyt smell ja ) Jeg tror kanskje det er noe feil med hardware'ene. Vet dere hvilke symptomer PC'n vil få hvis det er feil med: hovedkort, minne, skjermkort, harddisk og psu? Takk på forhånd. Endret 12. juni 2006 av anderenlee Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei! Harddisken kan være ganske skadet. De er ofte skjøre mens de er i bruk. Prøv en annen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Okay, takk for så fort svar.Det var også det jeg fryktet. Skal bruke en annen harddisk i morgen. Poster hva resultatet blir senere. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Jeg åpnet kabinettet i dag for så å gå gjennom en grundig sjekk. Og finnere ut da et vifta til skjermkortet har sluttet å virke. Så jeg tror at pC'en slår seg av når skjermkortet har blitt alt for varmt. Jeg tror at vifta er ødelagt. edit: BTW hva er ez_plug på hovedkortet? Jeg har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190. Og pluggen jeg snakker om ligger rett ovenfor første PCI Express x16. Endret 14. juni 2006 av anderenlee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå