axis Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg lurer på hvilke HD tv kabler som fåes best bilde ut av denne component hd kabel eller denne vga hd kabel eller får man samme kvaliteten? hjelp?? MVH t.ø. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 VGA HD Kabel kan du jo koble til PC monitoren også og det kan være litt kjekt Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Utifra det eg har lest på forumet blir bildet meire fyldig med bedre farger ved bruk av Component til HD-skjermer. Meiner også at det var ein som postet bilder med vesentlig forskjell i ein eller annen tråd her for lenge sia. Tar eg feil her eller? Lenke til kommentar
arhngrim Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Er ikke 100% sikker på dette men jeg mener å ha lest at komponent gir deg 1280x720 mens vga-kabelen gir deg 1360x768. Jeg bruker selv komponent på min 40" LCD som har 1360x768 oppløsning og jeg kan tydelig se at bildet skaleres opp. Jeg kommer derfor til å bytte til vga-kabel når jeg får ny hjemmekinoforsterker med vga inngang (vga-inngangen på TVen brukes til HTPC). At fargene skal være forskjellig mellom komponent og vga kommer vel mer an på hvilket TV/monitor man kobler til, så det kan vel godt hende at ditt TV gir deg fyldigere farger gjennom vga...? Endret 13. juni 2006 av arhngrim Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg trodde det var HDMI utgang på Xbox360, er det ikke det? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg trodde det var HDMI utgang på Xbox360, er det ikke det? 6298041[/snapback] Nei! Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hadde det blitt enda bedre bilde med HDMI da, eller er det bra nok med component-HD? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Utifra det eg har lest på forumet blir bildet meire fyldig med bedre farger ved bruk av Component til HD-skjermer.Tar eg feil her eller? 6297594[/snapback] Jeg husker å ha lest det samme, men mener også å huske at dash-updaten med 125 forandringer gjorde noe med fargemetningen på VGA-signalet. Har ikke fått testet forskjellen selv enda da min Xbox360 er på spa-opphold i Tyskland etter en hard vinterøkt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Bedre med VGA altså? Sier du det ja! Skulle nesten ha testa det på CRT`en min da. HAr den vi Av SCART på 28" atm. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nei, om det er bedre vet jeg ikke. Bare sammenfattet mine erindringer med dine om at det har vært skrevet om dårligere fargemetning på VGA i forhold til komponent. Mener å ha lest et sted at de har gjort noe med fargemetningen via VGA på spring update, men tror ikke det kan stemme etter å ha lest gjennom MS sin liste over forbedringer. Likevel, siden vi snakker om hd-kabler til 360, så kan jeg ta med at Liksang.com har en produktside for offisiell HDMi-kabel fra MS. Den er dog ikke tilgjengelig, og jeg vet ikke om dette er en kabel liksang.com spekulerer i, eller om de har fått info fra MS om at en HDMi-kabel vil komme. http://www.lik-sang.com/info.php?category=...oducts_id=8540& Lenke til kommentar
roolf Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg mener bestemt at MS har bekreftet at det ikke kommer HDMI eller DVI kabel til 360. I så fall må det lages en ny utgang ettersom den som finnes i dag er analog. HDMI og DVI er som kjent digitale. Ellers er jeg ikke kjent med VGA-kabelen til 360, men har lest at man kan velge mellom flere oppløsninger. Med komponent som jeg har, har jeg kun valget mellom 720p og 1080i. Ettersom 720p gir en oppløsing på 1280 x 720 er det ikke sikkert at dette tilsvarer oppløsningen på din plasma eller LCD. I så fall kan det være en fordel å bruke VGA som gjerne kan stilles til å gi samme oppløsningen som din plasma eller LCD har. Fordelen med dette er at skjermen slipper å skalere bildet på nytt noe som i teorien burde gi det beste bildet. På den annen side spiller også kvaliteten på selve kabelen inn (tykkelse, skjerming mv) så i praksis er det vanskelig å si hva som gir best bilde uten å ha testet kablene opp mot hverandre. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Ja, VGA-kabelen støtter en god del oppløsninger. Særlig 1280x768, 1360 x 768 og 1024 x 720 er jo interessant for de som har det nativt på sin skjerm. Endret 16. juni 2006 av trykkertor Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Stemme du kan fyre opp oppløsningen helt til 1280x1024 med VGA kabel. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ja, og en rekke andre oppløsninger. http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-...HD-AV-Cable/p1/ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Er sikkert litt opplagt det svaret her, men, men VGA-kabelen til 360`n, når man har kjørt den til 1280x1024, er det prat om interlaced eller progressive? Er sikkert opplagt med tanke på 720p og 1080i, men spør allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå