SuperJan Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Heisann. Lurte på om det var mulig å få til GPS på mobil? Forøvrig K750i og K800 jeg tenker på da.. Det hadde jo vært utrolig kjekt, isteden for å kjøpe sånn veldig dyrt navigasjonsting.. Noen som har peiling på dette, så si gjerne ifra! Mvh, Janse Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 TomTom Mobile - men den er ikke til Sony Ericsson.. kun P910i ser det ut som. Men den støtter flere Nokia'er og andre avanserte telefoner. Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Hmm, okey takk Men skulle helst hatt til Sony Ericsson gitt.. Andre forslag?=) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Hmm, okey takkMen skulle helst hatt til Sony Ericsson gitt.. Andre forslag?=) 6296317[/snapback] Ikke at jeg skal si at jeg har 100% rett, men har aldri hørt eller sett navigasjon til K750 eller liknende telefoner fra Sony Ericsson... EDIT: TomTom One er jo ikke så altfor dyr da... 3.000 kr. bare og da med kart for skandinavia + noe Tyskland og Polen. Endret 12. juni 2006 av datating Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Men grunnen til at jeg vil ha det på mobil er for å slippe å bruke enda 3-4 tusen, når jeg allerede har brukt så mye på mobilen.. Hvis jeg kunne fått det på den, så har jeg liksom alt-i-ett, noe som er veldig praktisk. Men ja.. Flere tips mottas gjerne=) Mvh, Janse:) Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Tror nok at det bare fins GPS til smarttelefoner desverre. Kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar
Terapeuten Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei... Det er fullt mulig å kjøre gps på SE sin k750i. Jeg bruker selv en enkel sak som er gratis å bruke: http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/nor/index.php Dette er en helt ny tjeneste, men den funker som bare det opp mot min k750i og en bluetooth gpsmottaker. Jeg har en slik en: http://www.haicomholland.nl/405BT_III_Sirf_Star_III.html Den har en "villedende" pris på ca 1100.-, men jeg fikk tak i min på qxl for rundt 600.- Den er en 20-satelitters mottaker og det funker som fy... Den er like bra som den Aikon leverer orginalt og den koster 2000.- Det er i tillegg bare en 12-satelitters mottaker så den blir ikke så nøyaktig, og oppdateringer går ofte litt saktere... Det jeg selv lurer på,er om k800i er avansert nok i forhold til operativsystem slik at en kan bruke wayfinder eller noen av den tradisjonelle softwaren opp mot en bluetooth gpsmottaker? Eller om jeg må bite i gresset og kjøpe meg en aikon N--ett eller annet? Har nemlig en kompis som kjører det, og det funker såpass at en SE-freak som meg blir litt småmisunnelig... Mvh Lenke til kommentar
dioX Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 sånn må jeg ha! må bare skaffe mottaker... *søke finn.no* Lenke til kommentar
Terapeuten Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Bare å titte på qxl.no og titte der... Bare ikke gidd å legge inn bud om budene har kommet over 700.- for det firmaet legger ut nye auksjoner hele tiden.. Min kom på ca. 750.- inkl postopkrav Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Jøsses, det var ett bra svar!:-D Takk takk for svaret Terapeuten! Skal sjekke det ut. Flott!:-D Igjen, takktakk Janse Lenke til kommentar
Terapeuten Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 No problemos.... Men igjen, noen som vet om k800i klarer mer avanserte prrogramvare slik som de ulike aikon n-modellen kan?? (Type symbian..) Mvh Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 No problemos.... Men igjen, noen som vet om k800i klarer mer avanserte prrogramvare slik som de ulike aikon n-modellen kan?? (Type symbian..) Mvh 6297029[/snapback] Sony Ericsson K800i kan kun benytte seg av java-programmer, på samme måte som K750i o.l. Den har ikke et "åpent" operativsystem som Symbian eller Windows Mobile.. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/nor/index.php Dette er en helt ny tjeneste, men den funker som bare det opp mot min k750i og en bluetooth gpsmottaker. Jeg har en slik en: Hvor mye koster dette i bruk, har en følelse av at dette dro en del penger ut under installasjon, men det er litt seint å angre på nå, hvor mye koster det til vanlig bruk, med tanke på gprs priser? Lenke til kommentar
Terapeuten Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei... Jeg har testa dette ut endel med ett kontantkort fra djuice... Det har ikke forsvunnet mange kronene derifra iallefall... Mindre enn jeg trodde. Men dette vil jo selvfølgelig være avhengig av mengden av kart som lastes ned da.. Til vanlig gpsinformasjon som fart,kompass,høyde over havet, posisjon osv er det jo uten kostnader da.. Jeg kommer nok etterhvert til å kjøpe meg en tlf med symbian 60 eller tilsvarende slik at jeg kan ha lagret kart på minnekort ja... Men har ikke så lyst på en aikon i N-serien... Ikke noe P910 heller for det er jo som å gå med en murstein i lomma... Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Wayfinder skal fungere til K750i. Regner med det kommer en versjon for K800i også. Dessverre koster GPS-er veldig mye. Vil nok anbefale å kjøpe en med innebygd hvis du skal bruke den mye, eller kjøpe en vanlig GPS Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei... Det er fullt mulig å kjøre gps på SE sin k750i. Jeg bruker selv en enkel sak som er gratis å bruke: http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/nor/index.php Dette er en helt ny tjeneste, men den funker som bare det opp mot min k750i og en bluetooth gpsmottaker. Jeg har en slik en: http://www.haicomholland.nl/405BT_III_Sirf_Star_III.html Den har en "villedende" pris på ca 1100.-, men jeg fikk tak i min på qxl for rundt 600.- Den er en 20-satelitters mottaker og det funker som fy... Den er like bra som den Aikon leverer orginalt og den koster 2000.- Det er i tillegg bare en 12-satelitters mottaker så den blir ikke så nøyaktig, og oppdateringer går ofte litt saktere... Det jeg selv lurer på,er om k800i er avansert nok i forhold til operativsystem slik at en kan bruke wayfinder eller noen av den tradisjonelle softwaren opp mot en bluetooth gpsmottaker? Eller om jeg må bite i gresset og kjøpe meg en aikon N--ett eller annet? Har nemlig en kompis som kjører det, og det funker såpass at en SE-freak som meg blir litt småmisunnelig... Mvh 6296834[/snapback] Kan vi få vite mer om dine erfaringer med nav4all? Kan man legge inn POI (point of interest, fotobokser etc), viser den vegen mens du kjører, lager den nye ruter hvis du kjører feil, bruker du mye datatrafikk? Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå