Gå til innhold

Problemer med ekstern Maxtor harddisk

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Har en ekstern maxtor one touch II (300GB) som jeg ikke får tilknyttet systemet.

System; Win XP Pro,

Ok, etter at jeg avinnstallerte / innstallerte Win XP PC'en får jeg ikke tilgang til min eksterne Maxtor Harddisk.

Innstallerte Software (Drivere pluss et back-up program)

Koblet til Maxtor. Ingen ting skjer. Hmm

Gjør samme leksa om igjen, ingen ting skjer. Prøver både firewire og usb, ingen ting skjer, sjekker firewire porten med digitalt videokamera OK, firewireporten OKI

Sjekker usb porten med kortleser, ok.

Sjekker Min Datamskin (My Computer) og finner Maxtor Driveren under katalogen annet. OK, da er den der. Problemet er bare at det står Maxtor Locked Drives.

Høyreklikker og prøver å unlocke driven, men ingen ting skjer. Leser på Maxtor.com at ved å unlocke driven skal en bli promptet for passord. Det blir jeg ikke.

Går inn på administrative verktøy/databehandling/diskbehandling, finner driven som disk 5 og utildelt, står ellers korrekt antall Gbit og klar til bruk. Alternativet her er å partisjonere driven (vil jeg nødig gjøre , da mister jeg vel data).

Ok, klinka til å aksepterte at det kunne være feil med PC'en etter bootingen, innstallerte derfor Maxtor på min Laptop. Samme resultat. Får ikke tilgang Damn.

Tipper jeg ikke får tilgang fordi Maxtor'en er passordbelagt (Husker ikke om jeg la på passord den gang jeg innstallerte). Men jeg burde vel få tilgang til å skrive inn passordet vel ??

Håper noen kjenner til dette og kan hjelpe meg.

NB !! Svar som går på at jeg er nødt til å formattere driven aksepteres IKKE. :)

Mvh

Øivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...