Gå til innhold

Audigy2ZS --> X-FI Fidel1ty ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men når kommer f.eks. X-ram til BF2? Jeg gikk selv fra onboard-> SB Live! -> X-fi Extreme music og forskjellen var enorm! Kvaliteten på lyden er bedre og posisjonering er helt sinnsyk med hodetelefoner. Jeg har ikke noe i nærheten av Sennheiser og de, men merket det bra på lydkvalitet og hvor lydene kom fra i BF2.

Lenke til kommentar

Ja,x-fi-korta er gode til spill.

Mange ganger greier eg å drepe folk så eg ikke ser,men høyrer.

Har ikke vore borti audigy-korta så eg vett ikke hvor mye betre x-fi er forholdt til di,men fra mitt live til x-fi er forskjellen enorm.

 

du bør og ha headphones eller annleg som er greit nokk,du vill nokk ikke få dn store lydopplevelsen med noen 50kroneshøytalerer... :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk ganske lyst på det billigste kortet i X-Fi serien... for å få bedre lydkvalitet MP3 og DivX (2-kanals lyd). Har et ganske bra stereoanlegg med purist-forsterkere fra Doxa....selvbyggekithøytalere fra Eltek og signalkabel fra PC-->forsterkere er SUPRA-kabel fra Eltek jeg har loddet selv med WBT sølvtinn (har fagbrev som produksjonselektroniker)

 

Jeg bruker riktignok onboard lydkortet på maskina, ettersom det gamle Live! kortet tok kvelden for lenge siden. Skulle likt å visst hva den 24-bit crystallizeren faktisk gjør med lyden....hvordan høres det ut. Høres det ut som bedre oppløsning eller gjør den noe tull og overdriver bass/diskant osv. Og jeg stiller meg VELDIG skeptisk til den ene "superfunksjonen" på kortet, som de skriver rett ut MINSKER lydnivåforskjellen mellom høye og rolige partier i MP3er.... Hallo? Det kalles dynamikk?? :no: Og det prøver enhver hifientusiast å ha så mye som mulig av!

 

 

Etterlyser kilder på utsagnet "24-bit crystallizeren har vært ganske omstridt"-utsagnet lenger oppe i tråden her.

Lenke til kommentar

Ja, her står det her faktisk:

http://www.digit-life.com/articles2/multim...ative-x-fi.html

 

24-bit Crystalizer må kun brukes hvis man har billigcrap aktive høytalere eller dårlig headset. Med "mid end" eller bedre utstyr hører man at det blir dårligere lyd. Men det som er good news med dette kortet er at det er det første kortet man kan skru av resampling, tillegg til alt effektopplegget :p

 

Men skrur man av resampling blir all 44,1kHz musikk helt feil, ettersom kortet opererer på 48kHz og MÅ resample for å få riktig lyd.....'

Lenke til kommentar

Bruker selv X-Fi Xtreme Music sammen med Sennheisser HD595. Hadde før et Audigy 2. Den største forskjellen mellom disse er helt klart når man bruker headset, siden X-Fi har en egen 3D-lyd posisjonerings modus for dette. Man hører tydeligere hvor lyder kommer fra enn før, til og med innstilling for "elevation" (høyde posisjonering). :thumbup:

 

Edit: Vet enda ikke om det er vits i 64Mb minne på disse kortene, og når evt støtte for det kommer, om man vil høre forskjell. Sannsynligvis vil det avlaste PCI-bussen og prosessoren noe mer, men speørsmålet er om man merker noe i praksis.

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

hmm... her står det mye om at X-Fi hjelper grusomt hvis man bruker headsett men er ikke sååå viktig hvis du alt har et 5.1 anlegg... Jeg skal handle et 5.1 anlegg nå snart og lurer på om det er noe vites å punge ut 1000kr extra for et X-fi kort? Headsettet bruker jeg bare på LAN og da er det ikke seriøs spilling uansett...

Lenke til kommentar

Hva har du nå?

 

Eg ville nokk slått ann viss du har råd,du vill nokk merke forskjell...

 

Har ikke prøvt kortet på annlegge mitt,det er litt langt unna og gidder ikkje å kjøpe 5meter med coax-kabel...

 

Men viss du vill så kan eg prøve litt seiner i uka?

Hadde annlegge tilkoblet nå eg hadde live og onboard-lydkortet,så eg kan si ifra om eg høyrer noe forskjell.

Har og nokså bra anlegg så viss det er någe forskjell så vill eg høyre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...