Gå til innhold

Audigy2ZS --> X-FI Fidel1ty ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, si det.

Jeg vil iallefall hevde det ikke er verdt det. Kjøpte selv Fata1ty- lydkort etter at Audigy 2 ZS tok kvelden. Jeg ble overraska over hvor lite forskjell det var på lyden.

Klart X-fi-kortene har mange fordeler ovenfor Audigy 2 ZS, men jeg mener dette er ubetydelig dersom du i all hovedsak skal benytte kortet til spilling.

Men en ting liker jeg med det nye kortet, og det er en funksjon som heter 24-bit crystalizer. Denne funksjonen får musikkfiler i dårlig kvalitet til å høres mye bedre ut.

Ellers har du jo fordelen av tre forskjellige moduser som er optimalisert for sitt formål, samt at det har internt minne for bruk i spill.

:yes:

Lenke til kommentar
Tja, si det.

Jeg vil iallefall hevde det ikke er verdt det. Kjøpte selv Fata1ty- lydkort etter at Audigy 2 ZS tok kvelden. Jeg ble overraska over hvor lite forskjell det var på lyden.

Klart X-fi-kortene har mange fordeler ovenfor Audigy 2 ZS, men jeg mener dette er ubetydelig dersom du i all hovedsak skal benytte kortet til spilling.

Men en ting liker jeg med det nye kortet, og det er en funksjon som heter 24-bit crystalizer. Denne funksjonen får musikkfiler i dårlig kvalitet til å høres mye bedre ut.

Ellers har du jo fordelen av tre forskjellige moduser som er optimalisert for sitt formål, samt at det har internt minne for bruk i spill.

6295785[/snapback]

Takker for svar. Hvilket headset har du forresten?

Lenke til kommentar
Tja, si det.

6295785[/snapback]

Takker for svar. Hvilket headset har du forresten?

6296312[/snapback]

Har Koss Porta Pro. Ikke noe heftig headsett i grunn, men nok til å høre forskjell på lyden. Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt pengene på et skikkelig headsett istedet for å oppgradere lydkortet. Som sagt er forskjellen i lydkvalitet mellom kortene alt for liten i forhold til prisen.

Det er min mening iallefall. :thumbup:

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar
Klart X-fi-kortene har mange fordeler ovenfor Audigy 2 ZS, men jeg mener dette er ubetydelig dersom du i all hovedsak skal benytte kortet til spilling

Da bør du få sjekket ørene dine.

Fatal1ty kortet er spesielt beregnet til akkurat spilling. Og spesielt hvis man har spill som faktisk støtter Fatal1ty så får du bakover sveis når du spiller med Fatal1ty kort. Spill som BF2 som støtter Fatal1ty kort 100% og kjører lyden på game mode og innstiller Ultra High inne i bf2 så får du bakoversveis..

Lenke til kommentar
Klart X-fi-kortene har mange fordeler ovenfor Audigy 2 ZS, men jeg mener dette er ubetydelig dersom du i all hovedsak skal benytte kortet til spilling

Fatal1ty kortet er spesielt beregnet til akkurat spilling. Og spesielt hvis man har spill som faktisk støtter Fatal1ty så får du bakover sveis når du spiller med Fatal1ty kort. Spill som BF2 som støtter Fatal1ty kort 100% og kjører lyden på game mode og innstiller Ultra High inne i bf2 så får du bakoversveis..

6297488[/snapback]

Hehe, du har kjøpt hypen i alle fall...

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått (har ikke fått hørt et x-fi selv) så er CMSS3D Headphone kraftig oppdatert, så hvis man bruker hodetelefoner burde posisjonering være mye bedre med et x-fi enn med Audigy 2. Regner med det er lite forskjell hvis man skal høre på musikk (man kan jo bruke denne 24-bits crystalizer dingsen, men den er ganske så omstridt), men tipper CMSS3D er oppdatert for høytalere også, så for det meste burde nok lyden være mye bedre i spill (vet ikke hvordan det er for de som har 5.1 anlegg da. Er jo begrenset hvor mye simulasjon av surround de trenger).

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

6297488[/snapback]

Hehe, du har kjøpt hypen i alle fall...

6297535[/snapback]

Har du prøvd kortet i det tatt. Jeg gikk fra Audegy 2ZS til Fatl1ty og var naturligvis veldig skeptisk hva dette kortet ville levere. Men jeg skal love deg at hvis du har normal hørsel vil du uten tvil få en mye bedre lydopplevelse i BF2. Selvsagt må du setter instillingene i BF2. Kall det gjerne en hype om du øsnker det. Men jeg vil nå si det var verdt hver krone.

Lenke til kommentar

Merket i alle fall EKSTREM forskjell mellom noboardlydkortet til mitt ASUS A8N32-SLI Deluxe til X-Fi XtremeMusic, men Audigy2 er vel et rimelig bra lydkort. Tror ikke du får den enorme "aha-opplevelsen" da, men jeg kan garantere det er en god del bedre.

Enormt deilig med Ultra High på både lyd og grafikk settings i BF2.

Lenke til kommentar

6297488[/snapback]

Perfekt hørsel her i gården for å si det slik.

Om Fatal1ty utgjør forskjell mellom himmel og jord i BF2 er ikke dette representabelt for alle spill. Jeg har prøvd begge kortene i BF2 og kan ikke si at jeg synes forskjellen er "betydelig" nok for å være verdt prisen.

Men for all del, dersom forfatteren av tråden har penger nok så kjøp kortet. Det gir mye for pengene.

Og til dere som lurer: jeg legger som sagt ikke skjul på at kortet er bedre enn Audigy 2 ZS, men påpeker at jeg synes forskjellen er for liten til å rettferdiggjøre kjøp av et såpass dyrt lydkort (iallefall hvis en sitter med et Audigy 2 ZS- kort fra før). Det er min mening, andre har sikkert en annen oppfatning. :thumbup:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

6297488[/snapback]

Du høyrer ikke forskjell mellom tatality og extremmusic...

Så eg ville gått for dett billigeste alternativet.

Du vill kansje merke litt forskjell på cpu-bruket nå spill kan utnytte minne som er i fatility...

Og du får ultrahight i bf2 med extremmusic og.

Lenke til kommentar

Fatal1ty har jo også Xram..Hva de billige extreme music kortene har vet jeg ikke.har ikke giddet å lese beskrivelsen på de kortene...Har du krav om ultimate lyd i spill så er det klart du går for X-Fi Fatal1ty FPS :thumbup:

Kan anbefale det kortet..Er kjempe fornøyd med det kortet :cool:

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Perfekt hørsel her i gården for å si det slik.

Og til dere som lurer: jeg legger som sagt ikke skjul på at kortet er bedre enn Audigy 2 ZS, men påpeker at jeg synes forskjellen er for liten til å rettferdiggjøre kjøp av et såpass dyrt lydkort (iallefall hvis en sitter med et Audigy 2 ZS- kort fra før). Det er min mening, andre har sikkert en annen oppfatning.  :thumbup:

6298779[/snapback]

Men det har også med gehør og gjøre, hvor mye neuroner som analyserer lyddata du får fra ørene, musikalsk intelligens og sånn. Også er det resten av utstyret. Har du et lite hjemmekino anlegg med gode komponenter er noe helt annet enn de dyreste hodetelefoner. Ikke bare detaljer i lyden men posisjonering av lyder i spill.

None som har linker til A/B blind test i spill av X-Fi, i både hodetelefoner og skikkelig hjemmekino annlegg, og flere personer? Leste en med/uten Crystalizer men ikke mot et Audigy 2 ZS (som er det gamer-lydkortet de fleste har).

Du vill kansje merke litt forskjell på cpu-bruket nå spill kan utnytte minne som er i fatility...

Og du får ultrahight i bf2 med extremmusic og.

6302710[/snapback]

Men du får ikke lydeffektene lagret på lydkortet, du får bare 128 3d lyd streams og en "saturated" PCI buss. Selv om spill ikke støtter x-ram kan lydkortet cache lydeffektene det tror jeg. Jeg kan ikke skjønne hvorfor vi ikke har begynt med ram på lydkort før og hvorfor det ikke er en billighversjon av X-Fi med ram og uten fjernkontroll og frontpanel. Kanskje det er lite konkurranse, i grafikk departementet lol har vi NVIDIA og ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...