Spr0cket Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 kan du ta et bilde av de kontaktene som sitter på vifta og på regulatoren Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Det blir vanskelig, har ikke noe å ta bilde med... Men den er helt lik som på bilde. Håper det hjelper noe? Endret 14. juni 2006 av frecjoha Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Kan du ikkje kople vifta direkte til eit 12V-uttak? Dersom hovudkortet har ein innebygget viftestyring på CPU-vifteutgangen og senker spenninga som resulterer i at vifta kjører på lågt turtal må du enten inn i BIOS og endre parameterene, eventuelt overstyre det på eit vis eller kople vifta til ein annan stad. Eg ser du har eit uttak til kabinettvifte under lydportane, prøv å kople vifta til der. Kva CPU har du forresten? Lenke til kommentar
NoBrainer Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 3x92Vifter blåser igjennom kabinette (på tvers) å kjøler harddiskene.1x120Vifte blåser inn bak på hovedkorte. 1x120Vifte blåser ut bak i toppen av kabinete. Ut i fra det du skriver, så har du 3x 92mm inn + 1x 120 mm inn, så 1x 120 mm fpr å frakt alt ut igjen. Det høres litt vel håpløst ut... hmm.. for meg så høres det skikkelig feil ut å ha inn nederst bak og ut øverst bak. Siden du har en vifteløsning på CPU, så ville jeg vel heller hatt begge bak til å blåse ut. Du får luft inn i kabinettet, via de 3 viftene i siden. Som blåser over diskene og inn i kabinettet. Så trekker du all varmen ut av kabinettet i bakkant, med de 2 120 mm viftene. Jeg fant ingen bilder som viser at luften som går over diskene blir sendt ut igjen på andre siden, så derfor antar jeg at denne luften går inn i kabinettet og over hovedkortet. Det burde stå piler på viftene, hvilken vei de roterer og hvilken vei de trykker luften, så det burde være greit å snu de riktig vei. Du må gjerne teste ut viftestyring. Vil da bare anbefale en manuell en, slik at du kan kontrollere vifter opp og ned i hastighet selv. Jeg har manuell viftestyring selv og er fornøyd, men jeg holder meg til inn forran og ut bak. hihi.... Eventuelt så lager du bare et høl i toppen og setter inn en 120 mm vifte i toppen av kabinettet for å bli kvitt litt varme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå