Gå til innhold

hva mangler i min lapskaus?

valentino

Anbefalte innlegg

Jeg driver å lager brun lapskaus som jeg skal ha til middag i mårn. Problemet er at jeg føler at det er noe som mangler når jeg prøvesmaker og jeg klarer ikke sette fingeren på hva.

Dette har jeg hatt i lapskausen:

Lettsaltet fårekjøtt

"lapskausblanding" med gulrøtter, seleri, potet og purre

Kålrot

Ekstra poteter

Av krydder har jeg brukt salt og pepper.

Er det noen som ser hva som mangler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøttboller har jeg aldri hørt om i lapskaus, men kan tenke meg at det kan være veldig bra for smaken.

Har dessverre ikke kjøttboller i hus i dag så jeg får ta det ved neste anledning.

Hvor lenge må man koke en frossen røkt kjøttpølse fra gilde?

Lenke til kommentar
Veldig godt forslag.. gulrøtter må man ha. Heldigvis var det i posen "lapskausblanding" fra frysedisken på rema.

6295453[/snapback]

jeg synes friske/ferske grønnsaker er et must i lapskaus! da har de en god smak + litt tyggemotstand.. sånne poser med blanding er noen ganger bare grøt da den er kokt.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i at det er best å lage maten fra bunnen av. Det eneste jeg har problemer med der er at det blir så utrolig mye dyrere når jeg bare skal lage lapskaus til to.

Jeg blir da sittende igjen med nesten en hel purre, nesten en hel selleri, nesten en hel kålrot, osv. som bare blir ødelagt i kjøleskapet etterpå.

Lenke til kommentar

Fattern pleier å bruke alt av rester fra kjøleskapet når han koker lapskaus, og det anbefales ikke.

Seigere blanding skal du lete lenge etter :p

Lag helt fra grunn, og hold deg unna ferdigboks, så blir det nok bra!

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig i at det er best å lage maten fra bunnen av. Det eneste jeg har problemer med der er at det blir så utrolig mye dyrere når jeg bare skal lage lapskaus til to.

Jeg blir da sittende igjen med nesten en hel purre, nesten en hel selleri, nesten en hel kålrot, osv. som bare blir ødelagt i kjøleskapet etterpå.

6295641[/snapback]

Men tingen er at du skal finne den største gryta du har hjemme for så å bruke opp abolutt alle ingrediensene, og hvis du da ikke klarer spise opp ber du venner og kjendte på middag...

Det gjør alltid tanta mi, like kos hver gang :D

Nå skal det da nevnes at hun lager en jævel av ei "betasuppa" :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...