Lene123 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei dere! Jeg trenger hjelp til å skaffe meg en bærbar pc som jeg hovedsaklig skal bruke til redigering av film. Men også en del tekstbehandling så words er en fordel å ha med. kommer til å bruke avid pro hd. Også må jeg ha en mulighet for å få internett, da jeg må sjekke mail og sånn innimellom. Burde jeg velge pc eller mac eller er det ingen forskjell? Jeg er absolutt ingen dataekspert, men jeg vet at jeg må ha en firewire og usb utgang, ca 1000 mb (?) og en dvd brenner. Jeg trenger ikke så mye harddisk plass for jeg har ekstern, så rundt 40 eller 60 gb tror jeg skal holde. Den bør ikke overstige 13.000 for der stopper budsjettet. men ser helst at den kommer under 10.000. Er det mulig å få tak i det? Jeg klarer ikke å svare på alt dere sier jeg må ha med, for mine kunnskaper går ikke så langt at jeg vet om jeg trenger overklokke, amd eller intel. Håper det er noen som kan hjelpe meg med å finne en maskin som er bra! På forhånd takk! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei og velkommen til forumet! Forslag: Tundra 1032X - Intel Centrino 2.0GHz/1024MB/80GB/DVD RW/15.4"/6600 128MB 8995 kr Asus A6Kt 10873 kr. Sistnevnte har cpu som er mer fremtidsrettet (64bit) og kraftigere skjermkort. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå