Melvin Snerken Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Heisann.. Etter mange støyende år med min PC, begynnte jeg å bli en smule irritert på all duringen.. Så først fant jeg ut at CPU vifta mi bråkte som en j***l, så jeg tok å satt en lydløs vifte der.. så lurte jeg på hva annet som bråkte og det var GPU vifta.. jeg stoppa vifta med handa og nøt stillheten.. Men jeg kom på at viss jeg stopper vifta, vil ikke den lille motoren inni gå, og da vil den kanskje sprenge eller kortslutte els... hmm.. tror det.. Så jeg trenger hjelp til å stoppe vifta.. Er det noe prog. jeg kan laste ned eller bare gjøre noe på kontrollpanel... I need help! mvh: kezoom Edit: Jeg har NVIDIA GeForce4 Ti 4200 128 mb Endret 12. juni 2006 av kezoom Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det er jo bare å nappe ut pluggen. Likevel vil jeg ikke anbefale å stoppe vifta, da kan kortet bli overopphetet. Bytt hele kjøleren, de har mange på microplex.no. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hvis du stopper vifta vil skjermkortet bli for varmt, og det er en stor kjans for at skjermkortet vil bli skadet. men det er en strømledning som går fra vifta til skjerkortet som du kan dra ut. Da stopper vifta. men jeg råder deg til å ikke gjøre dette. mitt tips til deg er å kjøpe deg en ny og mer stillegående vifte til skjermkortet ditt. eller gå for passiv kjøling. gå inn på diverse nettbutikker og se hva de har. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) umm, hvis du stopper vifta vil vel kortet gå varmt og ikke fungere som det skal og muligens gå i stykker etterhvert. Du bør vel heller vurdere å bytte kjøleren på kortet til enten en passiv kjøler, eller en mer stillegående en. edit: altfor treig... Endret 12. juni 2006 av awesom-o Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) nå er ikke jeg så veldig kjent med nvidia, men det går sikkert an å ha viftestyring på det. Med viftestyring kan du gjøre så temperaturen holder seg på en viss temperatur, noe som vil si at viften ikke vil gå for fullt hele tiden. Du bør også rengjøre finnene på kjøleren så vifta ikke vil slite for mye for å få ned temperaturen Endret 12. juni 2006 av RRhoads Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Det er ikke noe plugg.. men går det an å bare skru ut vifta? Og jeg tenkte viss jeg fikk stoppa vifta, skulle jeg legge ei stillegående vifte under, slik at det kjøler... Slik maybe? https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=70465 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det er ikke noe plugg.. men går det an å bare skru ut vifta? Og jeg tenkte viss jeg fikk stoppa vifta, skulle jeg legge ei stillegående vifte under, slik at det kjøler... Slik maybe? https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=70465 6295578[/snapback] Skal vel funke det, jeg gjorde det samme med et gammelt 9600 256mb . Jeg festa vifta med strikk da Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Juhu, jeg fant ut at det var plugg likevll.. jippi..! (den var godt gjemt) Men nå tar jeg bare ut pluggen og legger ei 80mm vifte under der.. det funker vell fint det.. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Sånn ser det ut nå viss noen er interessert: Fine bilder ikke sant;) Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Ser ikke ut som om det kommer noe luft til, har du en luftstrøm over skjermkortet? Edit:Du burde i hvertfall montere en passiv kjøler på chipsetet. Den kan bli for varm når du har koblet ut vifta. Edit 2: Hvis du klarer å flytte den kabelsalaten fra psu som går over cpu vifta, vil du få "mye" bedre temperaturer på cpu. Endret 12. juni 2006 av Howard_ Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Nei har ikke det.. men fy søren så stille :) Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Noen som veit om program for å måle temp? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Tviler på han bruker PC-en til spilling siden han bare har ett så dårlig skjermkort. Og hvis han ikke spiller så blir skjermkortet belastet såpass lite at på akkurat det skjermkortet så er ikke vifta så viktig. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Spiller skjelden, kun Call Of Duty av og til... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 PCen min med Ti4600 ble bortimot lydløs etter at jeg installerte et Zalman Cu VGA vifte. Denne koster jo litt penger da, men konkurrenten NorthQ er ikke å forakte den heller, selv om den virker en smule billigere (og er det). Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Noen som veit om program for å måle temp? 6296063[/snapback] Speedfan Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Noen som veit om program for å måle temp? 6296063[/snapback] Speedfan 6296112[/snapback] Thanks Mate Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Farlig? Eller er jeg noob? Flammen Endret 12. juni 2006 av kezoom Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Farlig?Eller er jeg noob? Sett i pluggen til den lille vifta på hovedkortet du, det er ikke sikkert den målinga er rett, men gjør det for sikkerhets skyld. Hardisken din har nok større behov for den vifta du satt under skjermkortet. Edit: sett i vifta, prøv å skru speed02 i speedfan til 70% Endret 12. juni 2006 av Howard_ Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Edit 2: Hvis du klarer å flytte den kabelsalaten fra psu som går over cpu vifta, vil du få "mye" bedre temperaturer på cpu. 6296024[/snapback] Jo, det er sant, men den slaten holder CPU vifta oppe, altså inntil.. Men jeg tror det ikke er noe problem med at det blir varmt , har nå hatt det to små dritt bråkeviftene på cpu og gpu i 2 år snart.. så det må dat bli bedre med 2 stk 80mm vifter.. Endret 15. juni 2006 av kezoom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå