Gå til innhold

Xbox 360 strømkabel

runjohan

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet om det er ok at jeg bruker den andre kabelen som fulgte med (3 pinner) istedet for den med 2 pinner?

Jeg har mista den andre, og har knekt av en ene pinnen på kabelen for at den skal passe i vanlig stikkontakt. Ser ut som at xboxen fungerer normalt i hvertfall. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei! den andre er for de i Danmark.

hvis du ser på kabelen så ser du at de nederste(som runjohan ikke har knekt), der er de skjeive og den på toppen(som runjohan har knekt) er flat på bunnen.

Ergo den vil ikke passe inn i UK kontontakter.

"Rett ska' værra rett sa mannen og ***** kona i skjeften"

Lenke til kommentar

Spenningen er nok ganske sikker den samme her som i danmark og andre land. Han vil heller ikke få mer enn 230 v av stikken så.

Du kan jo prøve å goggle opp et dansk støpsel og se hvordan de kobles? kan jo hende at det faktisk ikke er noe farlig å bruke. Jeg tipper at du har knekt jordings pinnen på kontakten jeg.

Lenke til kommentar
Det stod 250V på den. noen som kan se hva det står på den riktige kabelen? :)

6299086[/snapback]

Jeg tror at på min 360 strøm kabel sto det 80V, så er ikke helt sikker på om den på 250V er så veldig lurt å bruke. :p Men ditt valg ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett kabelen det er snakk om, men det høres fornuftig ut at den er til bruk i Danmark. Ser den ut som denne?

Isåfall har du bare brukket av jordingspinnen, og det er da ikke farlig å bruke den. Danmark kjører samme spenning som Norge, og siden det også står 250V på kabelen er den helt trygg å bruke. Det er akkurat det samme som å bruke en ujordet norsk strømkabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...