Gå til innhold

P4 2.26 vs. P4 2.80

Triger

Anbefalte innlegg

Får igjen litt på skatten ser det ut som og vurderer om jeg skal brenne noen kroner på nytt datautstyr.

Har i dag en P4 2.26 CPU, men har lyst på å kjøpe en 2.8 CPU. Men er det noen vits, er det noen merkbar ytelsesforskjell som rettferdiggjør prisforskjellen?

Jeg overklokker ikke da dette var ganske mislykket på P4T533-C hovedkortet mitt.

--

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-11 01:43, skrev Triger:

Får igjen litt på skatten ser det ut som og vurderer om jeg skal brenne noen kroner på nytt datautstyr.

Har i dag en P4 2.26 CPU, men har lyst på å kjøpe en 2.8 CPU. Men er det noen vits, er det noen merkbar ytelsesforskjell som rettferdiggjør prisforskjellen?

Jeg overklokker ikke da dette var ganske mislykket på P4T533-C hovedkortet mitt.

--

Terje

Hvorfor ikke kjøpe nytt HK i stedet da, - Asus P4PE virker lovende, og med det kortet klokker du nok CPU'en din rett opp i 2,8Ghz med default boxed kjøling. Hust at P4-2,26 er den P4/533 som er mest overklokkbar. Se for øvrig http://www.overclockers.com sin CPU-database for overklokkinsresultater om det interesserer deg.

Over nyttår får du vel P4-2,8 for halve prisen, eller en 3,06 for dagens 2,8-pris.

Lenke til kommentar

God ide å bytte til f.eks. Asus P4PE hovedkortet ja, men litt av problemet mintt er minnet. Jeg har 4 x 256 mb PC1066 minnebrikker. Må mao. kjøpe nytt minne også hvis jeg skal bytte hovedkort.

Angrer egentlig litt i dag på at jeg kjøpte P4T533-C kortet. Lite overklokkingsvennlig samt at minnet gir liten mulighet til å oppgradere til annet hovedkort.

--

Terje

Lenke til kommentar

Fortsatt er nytt HK veien å gå. Asus P4PE får du for kr 1.500 - kr 1.800. PC-Max selger Samsung DDR-PC2700 RAM for kr 1.170. Fortsatt er du langt under prisen for P4-2,8.

Så får du vel 1.000 til 1.500 for gammelt HK m/ RAM.

Med dette opplegget kan du ved enkle grep klokke deg til opp bortimot 3.0Ghz med standard boxed kjøler, - og når du vil ha noe over 3Ghz, har du rett utgangspunkt til å sette ny CPU i.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 06:46, skrev enry:

Fortsatt er nytt HK veien å gå. Asus P4PE får du for kr 1.500 - kr 1.800. PC-Max selger Samsung DDR-PC2700 RAM for kr 1.170. Fortsatt er du langt under prisen for P4-2,8.

Høres ut som man får mere for pengene ja, men jeg lurer på om man merker noe i praksis ved å "nedgradere" fra PC1066 til DDR-PC700 ram. I testene er jo PC1066 kjappest.

Quote:

Så får du vel 1.000 til 1.500 for gammelt HK m/ RAM.

Får håpe jeg får litt mer kr. 1.500,-, kjøpte hk+ram for et par mndr siden for rundt kr. 8.500,-. Så fort faller ikke hw prisene håper jeg :smile:

Lenke til kommentar

tror psdata har inne msi 850e kjøper du dette og beholder minnebrikkene skulle du ligge på litt høyere ytelse enn med 333 ddr ram, dette vil jo også vere det billigste alternativet da du selger det du har snakker vi om en oppgradering til rundt 1000,-

[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-10-11 19:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...