tHaZ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg kjøpte en ny Samsung 200GB IDE disk i dag. koblet den på som slave på samme kabel som hoveddisken. Problemet er at overføringen mellom diskene er på max ca. 2500kb/s. og det er en del programmer som blir fullstendig kvelt under skriving og lesing mellom diskene. noen som har peiling på hva dette kan være for noe? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Du har egentlig skissert litt av problemet selv. Begge harddiskene på samme kabel fører i stor grad til at harddiskene deler den totale båndbredden på kablene. Forresten, er det 2500kb(kilo bits) eller 2500kB (kilo BYTES)? Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 kiloByte (kB) hehe... jeg har jo kjørt 2 disker på samme IDE kanal før på andre maskiner, uten noe som helst problem. men jeg oppdaget nettopp en ting Hoveddisken er på "Ultra DMA Mode 4" og den andre er på "Multi-Word DMA 2" kan det ha noe å si? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 jepp. MW DMA 2 gir max overførng på 16.7MB/s ifølge denne sida...http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/modesDMA-c.html få dem begge over på UDMA4-5 du, og helst på forskjellige kabler Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) jeg kan ikke velge ultra dma på den andre disken. men jeg får prøve å separere diskene på kontrollerne. så får jeg se om det løser seg. edit: da fungerer det! byttet rundt på diskene, og forandret noe i BIOS'en. så gikk det bra, og begge diskene er på "Ultra DMA 4" takk for hjelpen Endret 12. juni 2006 av tHaZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå