Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan jeg få annulert dette kjøpet?

Anbefalte innlegg

Okei, her er greia:

I januar kjøpte jeg meg en Volvo 740 Turbo Intercooler (hvertfall det jeg trodde)av en privatperson!

Men nå har jeg funnet ut at bilen ikke er original, det står ikke Turbo Intercooler i vognkortet.

Det står riktig oppført hvor mye hester det er i bilen.

Jeg har også vært så uheldig å kræsja bilen mens jeg har hatt den, men har fått retta den opp og greier.

Jeg hadde ikke i tankene engang at bilen ikke var original! Men etterhvert så har både jeg og folk rundt meg stussa litt over ekstrautstyr som ikke var i bilen min, men i andre 740 turboer. I begynnelsen tenkte jeg bare at det var fordi bilen er Belgisk importert, men nå vet jeg jo at det ikke er derfor!

Så jeg vil gjerne vite hvordan mine muligheter for å annulere bilkjøpet er!

(har du tenkt til å skrive at jeg har vært uforsiktig, dum osv. Så har du helt rett, men drit i å skriv det! ;) )

Nordz

edit: dårlig skrevet, men jeg er forbanna! :p

Endret av Nordz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste du baserer det på er at det ikke står Turbo Intercooler i vognkortet? Ville tatt turen til en Volvoforhandler og bedt dem sjekke VIN-kode o.l. På den måten får du virkelig sett om det er en person i biltilsynet som ikke har skrevet alt eller ikke.

Det står forøvrig ikke at Mustang'en min er en Mach 1 i vognkortet, men det er det for det..

Lenke til kommentar
Det eneste du baserer det på er at det ikke står Turbo Intercooler i vognkortet? Ville tatt turen til en Volvoforhandler og bedt dem sjekke VIN-kode o.l. På den måten får du virkelig sett om det er en person i biltilsynet som ikke har skrevet alt eller ikke.

Det står forøvrig ikke at Mustang'en min er en Mach 1 i vognkortet, men det er det for det..

6295977[/snapback]

Neinei, vet sikkert at det ikke er en original 740TIC.

Lenke til kommentar

Lett å kjenne igjen en original 740 TIC, den har så mange særpreg som gir den vekk med en gang. F.eks dem spesielle hjørnebakrutene.

Når det gjelder å annulerere kjøpet, så mener jeg å tro at du har ikke mer enn 14 dager når det gjelder privatkjøp.

Du kan seff få bilen godkjent med turbo motor da. Dette er ikke noe problem å få gjort i det hele tatt siden Volvo godkjenner ombygging til TIC uten videre endringer i chassis. (står til og med på hjemmesidene)

Lenke til kommentar

Enkelt og greit NEI du kan ikke få annulert et bruktbilkjøp etter et halvt år.

Jeg skal ikke kalle deg dum men du burde ærlig talt skjønne at du ikke kan bruke en bil i et halvt år, kollidere den og så få annulert kjøpet :roll:

Når du kjøper bil privat "uten garanti" så har du det som kalles "ut porten garanti" det vil si ingen garanti...

Du er selv ansvarlig å sjekke bilen og forholdene rundt den før du går til en avsluttende handel.

Lenke til kommentar
Enkelt og greit NEI du kan ikke få annulert et bruktbilkjøp etter et halvt år.

Jeg skal ikke kalle deg dum men du burde ærlig talt skjønne at du ikke kan bruke en bil i et halvt år, kollidere den og så få annulert kjøpet :roll: 

Når du kjøper bil privat "uten garanti" så har du det som kalles "ut porten garanti" det vil si ingen garanti...

Du er selv ansvarlig å sjekke bilen og forholdene rundt den før du går til en avsluttende handel.

6297716[/snapback]

Jeg bare sjekker mulighetene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...