Gå til innhold

Har harddisker blitt veldig rimelige?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette en alvorlig post? Nei de vil holde seg på dagens nivå for alltid, for ting går aldri fremover i dataverden :p

 

Kommer nok til å synke fortere fremover, olanordmann har fått sansen for P2P og GB har begynt å fly unna. Min spådom er at en 500gb vil kunne skaffes på en tilbuds dag for 1000kr i slutten av dette året. og at du vil se 400gb til en 700kr

Lenke til kommentar
Har ikke fulgt med på prisnivået på nesten et år nå og da handla jeg en 320gb på tilbud til ca. 1.000 kr... så ble overrasket. :p

6295995[/snapback]

 

Har fulgt med HD priser de siste 20 år - så jeg vil si at priserne vil fortsette å falde i takt med at kapaciteten øker og ny teknologi kommer til. :thumbup:

 

Min første 'ikke brukt' 3 1/2" harddisk kjøpte jeg i 1991 og det var en 130 MegaByte Maxtor og den kostet 2700,- Dkr. Virket som en bra deal på det tidspunkt.

I dag tanker jeg 130MB på nogen minutter :)

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

...ja, det er vel ingenting som har sunket så mye i pris som HD nei. Men jeg synes det går veldig i trappetrinn da, faller ikke jevnt og trutt.

 

Husker jeg satt med 250 MB disk i 1996, ti år etter har jeg 1 300 000 (!). Betalt litt mer tilsammen enn for 250 MB'en kanskje, men allikevel. 5200 ganger så mye på ti år - det blir litt forskjell. (Hehe, eller at grafikkortet mitt har mere ram en disken den gang)

 

En sprø ting er at jeg aldri noen gang ever fyllte opp den 250 MB disken, men nå er jeg allerede på jakt etter en 750GB eller no' :!:

 

 

 

*mimre mimre* - husker ti år før det igjen - hadde fått firma-pc, en 286 med 1 MB ram og 40 gigg disk. Monsterpc av dimensjoner - kosta jo 40 lapper! I 86! Og den hadde 40 gigg disk, men de siste 8 fikk vi aldri brukt fordi MS-Dos støtta bare disker opp til 32MB!! :!: :!: :!: Eller den vi hadde før der, en IBM XT. Det var med 5 MB hd ekstraustyr, og kostet 11 000 spenn! :thumbup:

Lenke til kommentar
...*mimre mimre* - husker ti år før det igjen - hadde fått firma-pc, en 286 med 1 MB ram og 40 gigg disk. Monsterpc av dimensjoner...

 

Med 40 GIGG disk så hadde du nok en monsterpc ja :tease:

Med 40 mb disk så hadde du fortsatt en god pc ;)

 

Men det er ganske rart å tenke tilbake på min super 486 med oppgradet til 16mb minne og 500mb hdd :)

Lenke til kommentar
...*mimre mimre* - husker ti år før det igjen - hadde fått firma-pc, en 286 med 1 MB ram og 40 gigg disk. Monsterpc av dimensjoner...

 

Med 40 GIGG disk så hadde du nok en monsterpc ja :tease:

Med 40 mb disk så hadde du fortsatt en god pc ;)

 

6302441[/snapback]

 

 

:!: :!: :!: :!: :!: ja, liten kommafeil der ja. 40 Megabyte skal det selvsagt være, det var heftige greier det skjønner du! MS-Dos 3.12 hadde jo FAT12 så da var det maks 32 megg ja. Det var den gangen man hadde flere spill pr diskett, ikke flere DVD'er pr spill.... :cool:

Lenke til kommentar

Standard Harddisker blir nok ikke så innmari mye større enn de er i dag. Nå komer jo perpendikulære, og de tar nok over. Når de er blitt vanlige, faller nok prisene en del. Så kommer Flash Diskene...

 

Toppmodellene har ikke fått så innmari mye mer kapasitet i det siste (unntatt perpendikulære) (og rpm hastighet har vel stått helt stille?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...