Ferist Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg fikk i dag vite at jeg kom opp i Økonomi og Informasjonsteknologi. Det er muntlig eksamen, men ikke av den mer tradisjonelle varianten. Vi får velge mellom 3 emner, og deretter forberede en muntlig presentasjon ut ifra dette emnet (presentasjonen varer ca. 15 min, før vi går videre til spørring). Emnene er: 1. Inntekt og skatt. 2. Økonomiplanlegging, lån-budsjett osv. 3. Forbrukerloverne, forbrukskreditt og boligøkonomi. Jeg tenker på nummer 1 eller nummer 2, først og fremst. F.eks i emne 1 kommer "svarte penger", ulike typer lønninger, restskatt/igjen på skatten, osv. Er det noen som har gjort lignende presentasjoner/fremførelser, og som kan gi meg noen bra tips? Det meste er under kontroll, men det er alltid bra med noen ekstra tips osv. Å bruke Powerpoint er mulig. Hvordan ville du fremstilt det på dette programmet? Lenke til kommentar
Kripos Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Jeg fikk i dag vite at jeg kom opp i Økonomi og Informasjonsteknologi. Det er muntlig eksamen, men ikke av den mer tradisjonelle varianten. Vi får velge mellom 3 emner, og deretter forberede en muntlig presentasjon ut ifra dette emnet (presentasjonen varer ca. 15 min, før vi går videre til spørring). Emnene er: 1. Inntekt og skatt. 2. Økonomiplanlegging, lån-budsjett osv. 3. Forbrukerloverne, forbrukskreditt og boligøkonomi. Jeg tenker på nummer 1 eller nummer 2, først og fremst. F.eks i emne 1 kommer "svarte penger", ulike typer lønninger, restskatt/igjen på skatten, osv. Er det noen som har gjort lignende presentasjoner/fremførelser, og som kan gi meg noen bra tips? Det meste er under kontroll, men det er alltid bra med noen ekstra tips osv. Å bruke Powerpoint er mulig. Hvordan ville du fremstilt det på dette programmet? 6294697[/snapback] inntekt og skatt er nok det letteste Jeg ville skrevet de forskjellige lønnstypene og sånn punktvis og fortalt litt om hver av dem. Aldri ha på deg caps eller solbriller på eksamen. Aldri ha hendene i lomma husk å håndhilse på senosren og si fullt navn;) Endret 12. juni 2006 av Kripos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå