FenrisC0de Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Vel, jeg var ikke helt sikker på hva jeg skulle sette som emne. Men i dag var det på tide med en liten re-formatering, og jeg tok fatt i Windows X64 Pro cd'en som har ligget her i ca 2 år, og den kommer er jo en ganske gammel build med SP1 (altså ikke SP2) integrert osv.. og jeg lurte på, hvis man kjører seg igjennom Windows Update, er det det samme som om jeg skulle kjøpt ny i butikken? Samme build osv? Eller er det flere forskjeller, eller ulemper ved å installere og oppdatere en gammel build-versjon? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Finnes så vidt meg bekjent ikke noen SP2 til x64 utgaven av XP Pro. Har orginal "Microsoft Windows XP Pro x64 Edition, Version 2003" installert med alle updates og den viser fremdeles "Service Pack 1". Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Samme her! 2003 versjonen.. men det må da være mulig å oppnå SP2 funksjonalitet?! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) .. men det må da være mulig å oppnå SP2 funksjonalitet?SP1 med alle hotfixes for XP Pro x64 skal tilsvare SP2 med alle hotfixes for ordinær XP Pro, 99% iallefall. Dette er tross alt to ulikt oppbygde operativsystemer med samme funksjonalitet, hvor 'SP1 til XP Pro x64' inneholdt mye av 'SP2 til XP Pro' sine oppgraderinger.Burde vel egentlig komme en 'SP2 for x64' og en 'SP3 til ordinær XP' snart? Endret 12. juni 2006 av Pingla Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Må innrømme at jeg ikke ser vitsen med Windows X64 i det hele tatt.. bare møkk om jeg får si det selv. Kan ikke bruke printer, Scanner, Webcam eller IDE kontroller ettersom det ikke finnes 64bits drivere, og i de fleste tilfeller er det ikke planlagt drivere for det heller.. Hva i all verden er vitsen med å lage et OS uten å gjøre det såpass seriøst at selskaper som HP, Canon, Creative gidder å lage egne drivere til det? Jeg skjønner jo at det blir kinkig, men det er jo helt poengløst for en hjemmebruker å kjøre X64 OS når man bare sitter der med 0 ekstern hardware støtte.. (installerer Win XP pro) Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Igrunn helt enig, er kanskje litt mer heldigstilt enn deg da. Mangler kun ordentlig støtte for min Bluetooth-dongle fra Logitech, i x64 får jeg ikke brukt denne til å koble meg mot mobilen. Skal tilbake til standard XP Pro hvis ikke Vista kommer i butikken før det skjer, er jo litt som må installeres før en installasjon er helt på lufta. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Så er ikke XP x64 beregnet for oss "vanlige" forbrukere da... Det er beregnet for firmaer som bruker tunge programmer (AutoCAD o.l) Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 For det første: Jeg tror det at XP x64 blir rapportert som SP1 er en feil fra M$ sin side. Egentlig finnes det ikke noen SP til XP x64, men XP x64 er basert på Server 2003 SP1, og det er der SP1 henger igjen fra (bare gjetting fra min side). Jeg har hatt en mye mer behagelig opplevelse med XP x64 enn jeg har hatt med XP 32-bit, og jeg har både en Epson skriver og en Brother skriver som fungerer uten problemer. Noen får kanskje problemer med drivere osv, men jeg er i allfall glad for å ha XP x64 mens jeg venter på Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå